بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/09/01 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 304
  • - تعداد بازدیدکننده: 84
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس بنیاد نخبگان استان اردبیل مطرح کرد:

لزوم جهت‌دهی استعدادهای تحصیلی به سمت کسب و کار دانش‌بنیان

شایقی گفت: ایجاد توانمندی لازم در مستعدان برای راه‌اندازی کسب و کار نوآورانه و فناورانه از مهمترین اهداف بنیاد ملی نخبگان است.

~/Asset/News/News/Image/indexلابلاب.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری برنامه‌های نخبگانی با هدف تسهیل مسیر اثرگذاری نخبگان و شبکه‌سازی مستعدان، نشست هم‌اندیشی نخبگان، مستعدان و فناوران برتر با حضور روسای دانشگاه محقق اردبیلی، بنیاد نخبگان استان اردبیل و مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.



در این نشست، حبیبی؛ رییس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به مشارکت این دانشگاه در راه‌اندازی صندوق پژوهش و نوآوری استان، اظهار داشت:مرکز نوآوری دانشگاه محقق اردبیلی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده که امیدواریم در راستای آشنایی بیشتر جامعه دانشگاهی با مفاهیم تجاری‌سازی و ایده‌پردازی، حمایت از ایده‌پردازان و افراد خلاق و تحقق اهداف مد نظر در حوزه کسب و کار دانش‌بنیان گام بردارد.



در ادامه، حسین شایقی؛ رییس بنیاد نخبگان استان اردبیل با اشاره به برگزاری رویدادهای رقابتی‌محور، گفت: بنیاد ملی نخبگان به منظور ایجاد توانمندی لازم در مستعدان برای راه‌اندازی کسب و کار نوآورانه و فناورانه، برنامه‌ها و رویدادهای متعددی از جمله طرح شهید احمدی روشن و شهید بابابی را طراحی و اجرایی می‌کند.



وی افزود: تسهیلگری‌ مسیر، تسریع روند و حمایت مادی و معنوی از فناوران و نوآوران و در نهایت سوق دادن آنان به سمت تجاری‌سازی محصولات و ایجاد کسب و کار فناورانه و دانش‌بنیان، از مهمترین اهداف اجرای این طرح‌ها است.



برومند صلاحی؛ رییس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز، گفت: این مرکز در حال حاضر دارای ۸۱ اختراع ثبت شده و۴۴ ایده تجاری شده است.



وی با بیان اینکه کیفیت‌بخشی به دستاوردهای هسته‌ها و واحدهای فناور امری ضروری است، اضافه کرد: از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۳۹۹، حمایت‌های مالی دانشگاه را از فناوران رشد سه برابری داشته است که البته این رشد با راه‌اندازی صندوق پژوهش و نوآوری در استان، در حال افزایش است.






  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 149302
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین