بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/02/17 - 09:21
  • - تعداد بازدید: 446
  • - تعداد بازدیدکننده: 434
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در یک نشست هم‌اندیشی مطرح شد:

لزوم حمایت دانشگاه از نیروی انسانی متخصص/ شیرینی: بنیاد ملی نخبگان ظرفیت‌های ارزشمندی برای هم‌افزایی با دانشگاه‌ها دارد

در یک نشست هم‌اندیشی ضمن اشاره به ضرورت حمایت دانشگاه از نیروی انسانی متخصص، بر لزوم هم‌افزایی ظرفیت‌های بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه‌ها تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور زمینه‌سازی برای اثرگذاری بیشتر جامعه نخبگانی و اشتراک ظرفیت‌های درون‌استانی برای حمایت و توانمندسازی مستعدان‌برتر، نشست هم‌اندیشی روسای بنیاد نخبگان استان گیلان و رییس و معاونان دانشگاه گیلان برگزار شد.

در این نشست، فرید نجفی؛ رییس دانشگاه گیلان با تاکید بر لزوم رشد همه‌جانبه و ارتقا جایگاه نخبگان استان، بر ضرورت همکاری دو سویه تاکید کرد و گفت: نخبگان و مستعدان مهمترین نیروی انسانی دانشگاه هستند و به همین دلیل دانشگاه گیلان آمادگی دارد تا در صورت نیاز، در مسیر شناسایی، هدایت و حمایت از این افراد، ظرفیت‌های خود را با بنیاد نخبگان استان به اشتراک بگذارد.

فرهاد شیرینی؛ رییس بنیاد نخبگان استان نیز با اشاره به گستردگی وظایف بنیاد ملی نخبگان، به تشریح فعالیت‌های این بنیاد پرداخت و تصریح کرد: با توجه به دامنه وسیع فعالیت‌های حوزه نخبگان، هم‌افزایی و همکاری دیگر دستگاه‌ها و نهادها در اجرایی‌سازی برنامه‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه دانشگاه یکی از مراکز بسیار مهم و اثرگذار در پرورش جوانان نخبه و مستعدبرتر است، افزود: بنیاد ملی نخبگان ظرفیت‌های ارزشمندی برای هم‌افزایی با دانشگاه دارد.

رییس بنیاد نخبگان استان گیلان با اشاره به شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، گفت: به منظور دستیابی به اهداف ارزشمند این شعار، بنیاد ملی نخبگان ماموریت‌ها و وظایفی را متصور است که اجرای آنها نیازمند همراهی و همکاری و استفاده از ظرفیت‌های تمامی نهادها و سازمان‌ها، به ویژه دانشگاه‌ها است.

وی در پایان تصریح کرد: سال 2022 به عنوان سال علوم پایه نامگذاری شده است. در همین راستا برگزاری مشترک برنامه‌های توانمندسازی و دانش‌افزایی با محوریت علوم پایه در رشته‌های شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی و ریاضیات و همچنین تقدیر از اساتید سرآمد هر رشته در استان می‌تواند گام بلندی به سمت توسعه علمی باشد.

 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 157874
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین