بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/09/11 - 09:06
  • - تعداد بازدید: 194
  • - تعداد بازدیدکننده: 191
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در نشست ارزیابی یک هسته پژوهشی مطرح شد:

لزوم هدفمندی هسته‌های نخبگانی برای رفع نیازهای صنعتی

نشست ارزیابی نهایی عملکرد هسته پژوهشی «فراموج» با موضوع تحقیقاتی «کاهش و کنترل رشد جلبک در استخر‌های آب باغات کشاورزی با استفاده از امواج فراصوت» در سمنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست ارزیابی نهایی عملکرد هسته پژوهشی «فراموج» با موضوع تحقیقاتی «کاهش و کنترل رشد جلبک در استخر‌های آب باغات کشاورزی با استفاده از امواج فراصوت» به راهبری اساعیل محمودی در بنیاد نخبگان استان سمنان برگزار شد.

در این نشست عنوان شد: این هسته پژوهشی با هدف دستیابی به فناوری طراحی و ساخت دستگاه کاهش و کنترل رشد جلبک در استخر‌های آب باغ‌های کشاورزی با استفاده از امواج فراصوت تشکیل شد. هدف از ساخت این محصول چالش مداوم صنعت گران و صاحبان کسب و کار همچنین عموم مردم در مبارزه با جلبک‌های انواع مکان‌های صنعتی و کشاورزی است و از آن‌جایی‌که این موضوع مسئله‌ای حیاتی برای ذی‌نفعان اشاره‌ شده است، چه بسا برای افزایش بهره‌وری کسب و کار و فعالیت صنعتی و در مواردی زیبایی ظاهری مکان‌های آبی اعم از دریاچه‌ها و حوضچه‌های عمومی و شخصی مورد نظر است.

در ادامه افزوده شد: در این طرح سعی شده محصولاتی متناسب با انواع نیازهای صنعتی و شخصی در راستای مبارزه با جلبک تولید شود که از موارد کلیدی در راستای توسعه محصولات می‌توان به مواردی مانند «جمع‌آوری اطلاعات، تحقیق و توسعه، رعایت کیفیت و استانداردسازی و گزارش‌نویسی» و «رعایت استانداردهای مشخص در راستای سلامت محیط زیست و سلامت زیست بوم‌های آبی» اشاره کرد.

استفاده از توان مناسب برای فواصل و کاربردهای مختلف در راستای افزایش اثر بخشی، توجه به بهره‌وری محصولات ساخته‌شده و تولید محصولات با بهره‌وری مناسب برای همه کاربردها، استانداردهای محافظت از دستگاه در برابر شرایط کاری مختلف و همچنین محافظت از دستگاه در برابر تغییرات محیطی و شرایط، از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست بر آنها تأکید شد.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.


  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 168524
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین