بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/05/25 - 12:30
  • - تعداد بازدید: 509
  • - تعداد بازدیدکننده: 505
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
نماینده ولی فقیه در استان یزد مطرح کرد:

لزوم ورود نخبگان و دانشجویان به واحدهای صنعتی

نماینده ولی فقیه در استان یزد بر لزوم ورود نخبگان و دانشجویان به واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه باید نه با شعار بلکه در عمل محقق شود تا از این طریق بتوانیم مشکلات کارخانجات کشور را رفع کنیم.

آیت الله محمدرضا ناصری، در دیدار با رئیس بنیاد ملی نخبگان با انتقاد از سبکی که در سیستم آموزشی کشور حاکم است و سبب کمرنگ شدن خلاقیت در دانش آموزان شده است، اظهار داشت: این سبک که از ۱۰۰ سال پیش به سیستم آموزشی ما وارد شده، حتی در امر مدیریت نیز اثر گذاشته و به همین دلیل  بسیاری از حوزه ها در زمینه مدیریت با مشکل مواجه است.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر در سیستم آموزشی بیان کرد: معلمان و اساتید دانشگاه در تغییر این سبک بسیار اثرگذار هستند و باید قدرت تفکر، تعقل و تدین را در شاگردان خود تقویت کنند.

ناصری عنوان کرد: تفکر حلقه مهم هم در آموزش و هم در مدیریت است و اگر مدیران ما برای هر طرح و برنامه ای، ساعتها فکر و بررسی داشته باشند، موفقیت و پیشرفت قطعی خواهد شد.

امام جمعه یزد با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به مسئله دانش بنیان ها، تصریح کرد: تولید علم مدنظر رهبری است بر این اساس باید گروه های مختلف تشکیل شوند و با تولید علم، کارخانه ها و واحدهایی که می توانند با فناوری روز و اختراع یا ابداع جدید به خودکفایی یا کیفیت محصول برسند را حمایت کنند.

وی بر لزوم ورود نخبگان و دانشجویان به واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه باید نه با شعار بلکه در عمل محقق شود تا از این طریق بتوانیم مشکلات کارخانجات کشور را رفع کنیم.

ناصری از معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خواست: برای ایجاد تحول در سیستم آموزشی کشور و تقویت جدی ارتباط میان صنعت و دانشگاه اقدام جدی انجام دهد.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 160618
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین