بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/05/07 - 11:50
  • - تعداد بازدید: 1002
  • - تعداد بازدیدکننده: 81
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در اردبیل/

مراسم «تکریم پروفسور محمد زاهدی‌اصل» برگزار شد

مراسم «تکریم پروفسور محمد زاهدی‌اصل» با حضور معاون سیاسی‌وامنیتی استانداری اردبیل و به همت بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/b.800.600.0.0.stories.9605044.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم «تکریم پروفسور محمد زاهدی‌اصل» عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران، استاد برجستۀ علوم‌اجتماعی و یکی از دانشمندان صاحب‌نظر کشور در حوزۀ مددکاری اجتماعی با حضور معاون سیاسی‌وامنیتی استانداری اردبیل، رئیس بنیاد نخبگان استان و جامعۀ دانشگاهی و نخبگانی، به همت بنیاد نخبگان استان اردبیل برگزار شد.


در این نشست، نصیری؛ معاون سیاسی‌وامنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه تجلیل از نخبگان باید در اولویت‌کاری قرار بگیرد، گفت: معرفی و شناساندن بزرگان و مفاخر بومی نقش بسزایی در الگوسازی مناسب برای نسل جوان دارد؛ بنابراین مراسم‌های تجلیل باید در بالاترین سطح و با بهترین کیفیت برگزار شود.


وی با اشاره به نقش مهم علوم‌انسانی در پیشرفت کشور، افزود: متأسفانه در روند پیشرفت و توسعۀ کشور، علوم‌انسانی علی‌رغم نقش تعیین‌کننده‌ای که دارد مورد غفلت واقع شده است.


حسین شایقی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل نیز در این مراسم، تجلیل از بزرگان و سرآمدان کشور را اقدامی برای پرورش و تربیت نسلی متخصص و متعهد توصیف کرد و گفت: تجلیل از دانشمندان و بزرگان یعنی نشان دادن راه صحیح نخبگی به مستعدان‌برتر چراکه فرهنگ و تمدن هر کشور وام‌دار مفاخر بومی است.


در ادامه، پروفسور محمد زاهدی‌اصل؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران، علوم‌انسانی را مبنای توسعۀ هر کشور برشمرد و گفت: هنوز علوم‌انسانی به جایگاه واقعی خود در کشور نرسیده است.


وی با بیان اینکه انسان محور توسعه است، افزود: رشد و گسترش علوم‌انسانی یکی از ملزومات رسیدن به توسعۀ پایدار است.


زاهدی‌اصل با اشاره به لزوم توسعۀ منطقه‌ای براساس مزیت‌های بومی، اردبیل را استانی با ظرفیت فراوان برای پیشرفت توصیف کرد و ادامه داد: اردبیل علاوه برحضور نیروی‌انسانی متخصص، از موهبت‌های ذاتی و طبیعی کم‌نظیری مانند دریاچۀ سبلان، جنگل فندقلو، آبگرم‌ها نیز برخوردار است.


در پایان این مراسم از پروفسور محمد زاهدی‌اصل؛ استاد برجستۀ علوم‌اجتماعی تجلیل شد.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 144975
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین