بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/08/06 - 11:18
  • - تعداد بازدید: 1207
  • - تعداد بازدیدکننده: 38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در بیرجند/

مراسم «نکوداشت پروفسور کامیابی‌مسک» برگزار می‌شود

مراسم «نکوداشت پروفسور کامیابی‌مسک» به همت بنیاد نخبگان استان خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

~/Asset/News/News/Image/کامیابی.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای بزرگداشت و تکریم از مفاخر بومی و همچنین الگوسازی برای نسل جوان خاصه مستعدان‌برتر، بنیاد نخبگان استان خراسان‌جنوبی مراسم «نکوداشت پروفسور کامیابی‌مسک» نویسندۀ برجستۀ کشور و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران را برگزار می‌کند.

سید سعیدرضا احمدی‌زاده؛ سرپرست بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی با اعلام این خبر، گفت: این نکوداشت در راستای صیانت از مرزهای علم واندیشه برگزار می‌شود؛ چرا که خراسان‌جنوبی زادگاه چندین پدر علم مختلف است اما متأسفانه هنوز برخی از این چهره‌ها و مفاخر به خوبی معرفی نشده‌اند.


وی ضمن اشاره به خدمات ارزنده و جایگاه کم‌بدیل پروفسور کامیابی‌مسک، افزود: تکریم این بزرگان، از وظایف همۀ ارگان‌ها و دستگاه‌های درون‌استانی است. در همین راستا، این مراسم به همت بنیاد نخبگان استان و البته با همکاری اداره‌کل فرهنگ‌و‌ارشاد اسلامی استان با حضور سرآمدان، فرهیختگان، دانشگاهیان و مستعدان‌برتر برگزار می‌شود.


لازم به ذکر است، مراسم «نکوداشت پروفسور کامیابی‌مسک»، پنجشنبه؛ یازدهم آبان‌ماه در بیرجند برگزار می‌شود.


پروفسور احمد کامیابی‌مسک؛ متولد ١٣٢٢ رو ستای مسک بیرجند، نویسنده، مترجم، نمایشنامه‌نویس و استاد برجستۀ دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. وی در سال ٢٠١١ از سوی دولت فرانسه نشان عالی «شوالیه پالم‌های آکادمیک» را با حضور نمایندگان دانشگاهی و فرهنگی دولت فرانسه دریافت کرد.


گفتنی است، نشان شوالیه دانشگاهی بالاترین نشان فرهنگی و دانشگاهی دولت فرانسه است که به استادان پژوهشگری که در زمینه هنر، ادبیات و فرهنگ خدمت کرده اند، اعطا می‌شود.


 


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 144329
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین