بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/04/29 - 18:30
  • - تعداد بازدید: 1215
  • - تعداد بازدیدکننده: 53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مراسم ترحیم زنده یاد «مریم میرزاخانی» برگزار شد

مراسم ترحیم زنده یاد «مریم میرزاخانی» ریاضی دان برجسته ایرانی با حضور جمعی از مسئولان علمی و فرهنگی کشور برگزار شد.
 

~/Asset/News/News/Image/فف.jpg

مراسم ترحیم زنده یاد «مریم میرزاخانی» ریاضی دان برجسته ایرانی با حضور مسئولان اجرایی، چهره‌های علمی و فرهنگی، دوستان و آشنایان و اقشار مردم در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شد.

 

دکتر ستاری؛ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  و رییس بنیاد ملی نخبگان، دکتر قاضی زاده هاشمی؛ وزیر بهداشت، دکتر صالحی؛ رئیس سازمان انرژی اتمی به همراه جمعی دیگر از مسئولان در این مراسم حضور داشتند.





دکتر سورنا ستاری در حاشیه این مراسم اظهار کرد: من سال اول کارشناسی ارشد دانشگاه شریف بودم که مرحومه میرزاخانی وارد دانشگاه شد و بیشتر اوقات را در کتابخانه سپری می‌کرد.

 

وی ادامه داد: میرزاخانی شخصیت وارسته‌ای بود و از دست دادن وی ضایعه بزرگی برای همه است.

ستاری درباره برخی ادعاها پیرامون چگونگی درگذشت زنده یاد میرزاخانی، گفت: نمی شود بدون دلیل مطلبی را بیان کرد و باید ادله محکمی در این زمینه داشته باشیم.

معاون علمی رییس جمهور ضمن تسلیت به خانواده و دختر مرحومه میرزاخانی، گفت: امیدواریم خدا به خانواده‌اش صبر بدهد و ما باید در حفظ این سرمایه‌ها در کشور کوشا باشیم.


 

مریم میرزاخانی ریاضی دان نخبه ایرانی و نخستین زن و ریاضیدان برنده جایزه فیلدز و استاد دانشگاه استنفورد جهان به علت بیماری سرطان 24 تیرماه در یکی از بیمارستان های ایالت کالیفرنیای آمریکا دار فانی را وداع گفت.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 147279
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین