بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/08/09 - 12:14
  • - تعداد بازدید: 2986
  • - تعداد بازدیدکننده: 95
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مراسم تکریم «دکتر منوچهر دوایی» برگزار می‌شود

مراسم تکریم دکتر منوچهر دوایی؛ جراح برجستۀ ایرانی و اولین رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

~/Asset/News/News/Image/139207291317042761381594(1).jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای تکریم و پاسداشت مفاخر و بزرگان بومی کشور و همچنین الگوسازی از آنان برای مستعدان‌برتر، بنیاد نخبگان استان خوزستان مراسم تکریم از دکتر منوچهر دوایی؛ جراح برجستۀ ایرانی و اولین رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز را برگزار می‌کند.


علیرضا زراسوندی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان در اولین جلسه هماهنگی کمیتۀ علمی مراسم تکریم دکتر دوایی، گفت: تقدیر و تکریم از مفاخر و سرآمدان کشور با هدف الگو سازی برای نسل جوان انجام می‌شود.


وی افزود: یکی از اولویت‌های بنیاد ملی نخبگان، برگزاری مراسم تکریم در سطح استانی، ملی و بین‌المللی است که تکریم از نخبگان و سرآمدان هر استان به بنیادهای استانی واگذار شده است و بر اساس رشته و ساحتی که آن فرد نخبه و فرهیخته دارد، کمیته علمی تشکیل می‌شود.


زراسوندی با بیان اینکه مراسم تکریم بر اساس دستورالعمل صادر شده از سوی بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود، به برگزاری مراسم جوایز علمی پروفسور کرم‌زاده و پروفسور ترسلی اشاره کرد و اظهار داشت: تعهد، تخصص و تأثیرگذاری در جامعۀ بومی از شاخصه‌های تکریم است که دکتر دوایی در بالاترین سطح ممکن از این شاخص‌ها بهره‌مند است.


رئیس بنیاد نخبگان خوزستان تصریح کرد: در دوران دفاع‌مقدس، دکتر دوایی به عنوان یک پزشک متعهد و کاربلد، عمل‌های جراحی زیادی انجام داد و بازگشت به زندگی ۸۵درصدی جانبازان و مجروحین جنگی از اقدامات این پزشک حاذق است؛ این در حالیست که او در آن زمان ریاست دانشگاه را نیز عهده‌دار بود. با این حال در هر دو بخش، منشاء خدمات بسیاری بود.


رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان در پایان به ضرورت تکریم نخبگان و مفاخر در زمان حیات تأکید کرد و گفت: جمع‌آوری اطلاعات مفاخر و تهیۀ بانک اطلاعاتی از بزرگان بومی یکی از اقدامات در حال انجام است. 


دکتر منوچهر دوایی در سال 1345 در تهران متولد شد. وی پس از دانش‌آموختگی از دانشکدۀ علوم‌پزشکی دانشگاه تهران، بورد تخصصی جراحی عمومی از امریکا (1345) و فوق‌تخصص جراحی کودکان از کانادا و امریکا (1347) را اخذ کرد.


ریاست بر دانشگاه شهید چمران، عضویت در هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی، عضویت در هیئت مؤسس و هیئت‌مدیره انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران و هیئت مؤسس و هیئت‌مدیره انجمن سرطان ایران بخشی از کارنامۀکاری این استاد برجسته است.


نشان افتخار و نشان آموزش و پژوهش دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی، استاد نمونه کشوری منتخب وزارت بهداشت، پزشک‌نمونه منتخب سازمان نظام پزشکی (2 بار)، استاد ممتاز جامعه جراحان ایران، استاد منتخب انجمن سرطان ایران، تألیف 2 کتاب، 12 مقاله در نشریات فارسی و10 مقاله در نشریات بین‌المللی نیز از سوابق کاری استاد دوایی است.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 153469
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین