بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/02/25 - 09:11
  • - تعداد بازدید: 125
  • - تعداد بازدیدکننده: 124
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به منظور تکریم مقام والای شهدای دوران دفاع‌مقدس/

مراسم تکریم سرلشکر خلبان شهید عباس دوران برگزار می‌شود

مراسم پاسداشت نخبگی و تکریم سرلشکر خلبان شهید عباس دوران به همت بنیاد نخبگان استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور تکریم مقام والای شهدای دوران دفاع‌مقدس و الگوسازی از ایشان و همچنین تعمیق باورهای دینی و ارتقاء حس وطن‌دوستی در جامعه نخبگان، مراسم پاسداشت نخبگی و تکریم سرلشکر خلبان شهید عباس دوران به همت بنیاد نخبگان استان فارس برگزار می‌شود.

شهید عباس دوران سال ۱۳۲۹ در شهر شیراز متولد و سال ۱۳۵۱ وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش شد. او پس از طی دوره مقدماتی در ایران برای ادامه تحصیل و طی دوره تکمیلی به آمریکا اعزام شد و پس از اخذ نشان و گواهینامه خلبانی به ایران بازگشت.

او در جنگ تحمیلی و در  ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ در آغاز تحمیل جنگ در پست افسر خلبان شکاری و معاونت عملیاتی فرماندهی پایگاه سوم شکاری (شهید نوژه) انجام وظیفه می‌کرد، به گفته همرزمانش، هفتاد و دو ساعت در حالت آماده‌باش ماند و با پروازهای تاثیرگذارش، طنین دلاوری‌اش را زنگ گوش دشمنان ساخت. او در طول جنگ بیش از ۱۲۰ پرواز جنگی داشت.

شهید دوران هفتم آذرماه سال ۱۳۵۹ در یک عملیات متهورانه دو ناوچه نیروی دریایی عراق را در حوالی اسکله «الامیه» و «البکر» غرق کرد و سرانجام در ۳۰ تیرماه سال ۶۱، به مقام رفیع شهات نائل شد. پیکر پاک شهید عباس دوران به همراه ۵۷۰ شهید دیگر در روز دوم مردادماه ۱۳۸۱ به خاک پاک میهن بازگشت.



***
برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید
.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 171337
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین