بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/10/25 - 12:43
  • - تعداد بازدید: 2347
  • - تعداد بازدیدکننده: 59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
با هدف ارتقای سطح فرهنگی و معنوی اجتماع نخبگانی/

مسابقه شعر کوتاه و داستانک انقلاب برگزار می‌شود

مسابقه شعر کوتاه و داستانک انقلاب به همت بنیاد نخبگان استان قم برگزار می‌شود.

~/Asset/News/News/Image/b_660_330_16777215_0___images_45467.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای دستیابی به اهداف سند راهبردی کشور در امور نخبگان با رویکرد هدفمندی، شکل­دهی و شناخت هرچه بیشتر ظرفیت غنی نخبگان و مستعدان‌برتر کشور و ارتقای سطح فرهنگی و معنوی اجتماع نخبگانی برای خلق آثار ارزشمند در ادبیات، دومین برنامه تربیتی و آموزشی با عنوان «مسابقه شعر کوتاه و داستانک انقلاب» به همت بنیاد نخبگان استان قم برگزار می‌شود.


«خاطرات و رویدادهای سال‌های قبل از انقلاب و روزهای پیروزی انقلاب»، «خاطرات و رویدادهای سال‌های دفاع‌مقدس»، «نقش نخبگان و مستعدان، اساتید و دانشجویان در هویت ملی و  اسلامی»، «تأثیر انقلاب اسلامی در منطقه و کشورهای اسلامی و موج بیداری اسلامی» و «وحدت و انسجام ملی برای دستیابی به کشوری بالنده» مهمترین محورهای این مسابقه است که در دو بخش شعر و داستان کوتاه (حداکثر 500 کلمه) برگزار می‌شود.


 اندیشه و پختگی آن در سیر طبیعی شعر، زبان شعر، صورخیال (تشبیه، استعاره، مجاز، کنایه و تشخیص) عاطفه، موسیقی شعر (بیرونی، درونی، کناری، معنوی)، وحدت و هماهنگی شعر در دو محور افقی و عمودی، نوآوری و مضمون‌آفرینی، ملاک‌های داوری اشعار و همچنین انتخاب  موضوع، طرح، شخصیت‌پردازی، گفت‌وگو، زاویه دید، لحن داستان، محتوا  و پیام نیز از مهمترین ملاک‌های داوری داستان کوتاه در این مسابقه است.


متقاضیان می‌توانند آثار خود را به صورت pdf و word طبق فایل پیوست (لینک فایل) در هر بخش، حداکثر تا 30 بهمن 1396  به رایانامهsher.dastanak@gmail.com  ارسال کنند. )حضور در هر دو بخش مسابقه بلامانع است(


لازم به ذکر است، پس از بررسی و ارزیابی آثار  توسط داوران، از 5 نفر به عنوان شایسته تقدیر و به 6 نفر از برگزیدگان (3 نفر شعر کوتاه 3 نفر داستانک) جوایز نقدی اهداء خواهد شد.


 


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 150594
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین