بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/07/02 - 13:50
  • - تعداد بازدید: 1987
  • - تعداد بازدیدکننده: 139
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مستعدان‌برتر از پژوهشگاه نیرو بازدید کردند

بازدید تخصصی از پژوهشگاه نیرو با حضور مستعدان‌برتر رشته‌های مربوط برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/25_1096_83_slider.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای آگاهی‌بخشی به اجتماع نخبگانی درخصوص پیشرفت‌ها و دستاودرهای کشور و همچنین آشنایی آنان با  نیازهای موجود در بخش‌های مختلف، برنامه بازدید تخصصی از آزمایشگاه‌های پژوهشگاه نیرو با حضور مستعدان‌برتر رشته‌های مهندسی مکانیک، پلیمرو مواد، مجموعه رشته‌های شیمی و سایر رشته‌های مرتبط برگزار شد.


در ابتدای این بازدید، توضیحات مختصری دربارۀ فعالیت‌های پژوهشگاه به خصوص در حوزه‌های مکانیک، مواد و شیمی ارائه شد و در ادامه شرکت‌کنندگان از آزمایشگاه‌های تخصصی بازدید کردند.


در آزمایشگاه متالوژی، توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های این آزمایشگاه و مجموعه تست‌های انجام شده از جمله تست‌های غیرمخرب، بحث سایش، خوردگی، تخمین بر اساس استانداردهای جهانی و تست بر روی انواع توربین‌ها ارائه شد.


در آزمایشگاه صوت و ارتعاشات، مستعدان‌برتر ضمن بازدید از سیستم‌های موجود، با نحوۀ اندازه‌گیری صوت و نیروهای ارتعاشی و دیگر فعالیت‌های این آزمایشگاه آشنا شدند و سپس با حضور در آزمایشگاه‌های رنگ و پوشش و همچنین آزمایشگاه سوخت و روغن، از تجهیزات و امکانات آنها نزدیک بازدید کردند.


در این آزمایشگاه‌ها، شرکت‌کنندگان ضمن دریافت توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های آزمایشگاه با انواع تست‌ها از جمله تست‌های اولیه رنگ و طرح براساس مشخصات فنی، تست بر روی انواع سوخت‌ها و روغن‌های صنعتی، روغن دنده، روغن‌های هیدرولیک، روغن‌های ترانس، تست‌های فیزیکی و شیمیایی وتست‌های ارزش‌های حرارتی آشنا شدند.


لازم به ذکر است، پژوهشگاه نیرو سازمانی دولتی و وابسته به وزارت نیرو است که مسئولیت راهبری تحقیقات وابسته به صنعت برق و انرژی ایران را بر عهده دارد.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 147661
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین