بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/11/09 - 08:29
  • - تعداد بازدید: 207
  • - تعداد بازدیدکننده: 203
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در ادامه بازدیدهای علمی و صنعتی استادمحور/

مستعدان از ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی شیلات بازدید کردند/ همکاری برای نگارش و ارائه طرح پژوهشی

برنامه بازدید علمی از شرکت‌های فرآوری و بسته‌بندی آبزیان با حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی استان آذربایجان غربی در تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ برنامه بازدید علمی از شرکت‌های فرآوری و بسته‌بندی آبزیان با حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های صنایع غذایی، بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی، شیلات و علوم دامی استان آذربایجان غربی در تبریز برگزار شد.

در این بازدید عنوان شد: گونه‌های مختلف ماهیان دریایی حاصل از صید در آب‌های جنوب کشور و همچنین ماهی قزل‌آلای رنگین کمان با گوشت قرمز (قزل سالمون) توسط شرکت‌هایی چون آذرمرجان و ماهی سرخ ایرانیان به شکل محصول منجمد بسته‌بندی می‌شوند.

در بازدید از شرکت ماهی سرخ ایرانیان (تولیدکننده خاویار قرمز از ماهی قزل‌آلای گوشت قرمز) نیز بیان شد: این شرکت اولین مجموعه در ایران است که به تولید خاویار قرمز مبادرت کرده است و تمامی محصول خود را به بازار روسیه صادر می‌کند. علاوه بر آن، ماهی شکم خالی پس از خروج خاویار را نیز به شکل منجمد به بازارهای روسیه صادر می‌کند. از سویی دیگر، بخشی از تولید همین شرکت‌ها، ضایعات فرآوری است که در حال حاضر در تولید پودر ماهی ضایعات استفاده می‌شود.

در این برنامه، شرکت‌کنندگان از قسمت‌های مختلف کارخانه شامل سردخانه نگهداری ماهی قبل از فرآوری، پوست‌کنی، فیلتینگ و برش فیله‌های منجمد، توزین، بسته‌بندی وکیوم و نگهداری در سردخانه بازدید کردند.

همکاری برای نگارش و ارائه طرح پژوهشی با هدف تعیین کیفیت و ماندگاری محصول آماده پخت فیله قزل‌آلا به منظور عرضه به شکل بسته‌بندی وکیوم و منجمد به بازار داخلی و مذاکره با شرکت‌ها با هدف تولید ارزش‌افزوده با تولید برخی محصولات نوآورانه مانند کلاژن پپتید از پوست ماهی و پروتئین هیدرولیز شده (به عنوان افزودنی فراسودمند خوراک دام و آبزیان)، بخش دیگری از این برنامه بود.


***

ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید
.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 169616
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین