بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/09/07 - 12:28
  • - تعداد بازدید: 2043
  • - تعداد بازدیدکننده: 215
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
با هدف آشنایی اجتماع نخبگانی با مزیت‌های بومی/

مستعدان برتر از اردوگاه گردشگری غزال خاتون بازدید کردند

بازدید از «اردوگاه گردشگری غزال خاتون» با هدف زمینه‌سازی برای توسعۀ صنعت گردشگری و حفظ محیط‌زیست به همت بنیاد نخبگان فارس برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/photo_2017-11-21_08-34-15.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامۀ بازدیدهای استانی و با هدف آشنایی اجتماع نخبگانی با مزیت‌های بومی و داشته‌های زیست‌محیطی و حرکت به سمت توسعۀ صنعت گردشگری، بازدید از «اردوگاه گردشگری غزال خاتون» واقع در شهرستان بوانات به همت بنیاد نخبگان استان فارس برگزار شد.


در این بازدید، شرکت‌کنندگان از نزدیک در جریان اقدامات مبتکرانۀ این مرکز برای ایجاد اشتغال از طریق گردشگری، جذب توریست، حفظ محیط‌زیست و گونه‌های وحشی منطقه قرار گرفتند.


اردوگاه گردشگری غزال خاتون، مجری اولین طرح تکثیر و پرورش قوچ و میش وحشی محیط‌بان (در محیط باز) در کشور است و از سال 90 در فضایی به وسعت پنج هکتار در دامنه کوهستان های بوانات با پنج رأس کار را آغاز و در حال حاضر نیز به 50 رأس رسیده است. این مرکز با اقدامات خود، به عنوان یک مرکز مشاورۀ زمینۀ تحقیقات در حوزه دامپزشکی و هدایت پایان‌نامه دانشجویان مرتبط را فراهم کرد.


همچنین این مرکز موجب رونق صنعت گردشگری و جذب گردشگر داخلی و خارجی از طریق ایجاد اولین شکارگاه اختصاصی ایران برای علاقمندان به یک شکار قانونی را فراهم کرده است.


لازم به ذکر است، اردوگاه گردشگری غزال خاتون، علاوه بر تکثیر و پرورش قوچ و میش وحشی، با ایجاد باغات میوۀ ارگانیک، فعالیت در زمینۀ نجوم، ایجاد ویلاهای کوهستانی و سیاه‌چادر در دامنه کوه‌های بوانات و همچنین پیست اسب‌سواری، زمینه‌ساز اشتغال‌زایی بومی است.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 147485
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین