بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/02/10 - 10:25
  • - تعداد بازدید: 968
  • - تعداد بازدیدکننده: 74
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
دلیری در نشست بررسی مشکلات صندوق‌های جسورانه:

مسیر فعالیت سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه نیازمند توجه است

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی، با تاکید بر اهمیت جامعه سرمایه‌گذاری در کشور گفت: در حمایت از استارت‌اپ‌ها دوره پیاده‌سازی بستر تسهیلات دیگر مورد توجه نیست، بلکه می‌بایست، بستر سرمایه‌گذاری در کشور تقویت شود.

~/Asset/News/News/Image/سرمایه.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی؛ در نشست بررسی مشکلات صندوق‌های جسورانه، با اشاره به رویکرد حمایتی این معاونت بیان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعتقاد بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان، استارت آپ ها و فعالان و نخبگان حوزه علم و فناوری بیش از هر چیز نیازمند آن‌اند، که بروکراسی اداری کمرنگ‌تر شود، به‌جای حمایت‌های مالی در جهت برداشتن موانع و مشکلات موجود بر سر راه آن‌ها تلاش می‌کند و در حال حاضر به دنبال ترغیب نهادها به سمت سرمایه‌گذاری یا "vc" هستیم.



علی رضا دلیری با اشاره به نخستین اقدام در مسیر پایه‌گذاری صندوق‌های جسورانه گفت: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با سازمان بورس،  استارت این کار خورد و هم‌اکنون بر اساس نیاز کشور، در تلاشیم  که جامعه سرمایه‌داری کشور را ترغیب به بازار سرمایه کنیم و در این مسیر با سرعت بیشتری حرکت کنیم.



معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی، با اشاره به بسترهای فراهم‌شده در مسیر فعالیت صندوق‌های جسورانه گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به منظور کاهش ریسک فعالان در حوزه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، بسترسازی داشته است، که از جمله؛ می‌توان به بستر استفاده از سربازان نظام وظیفه  اشاره کرد، به این منظور که فعالان می‌توانند هم در مجموعه صندوق‌ها و هم از طریق شرکت‌هایی که سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها صورت می‌گیرد، به جذب سربازان مشمول نظام وظیفه بپردازند.



وی در ادامه گفت: در بحث شرکت‌های دانش بنیان، صندوق‌های جسورانه می‌توانند، در شرکت‌های خدمات فناوری و شرکت‌های خدمات تجاری‌سازی ورود پیدا کنند و تقاضای دانش بنیان شدن را بدهند و در صورت استفاده از بستر فراهم شده" دانش بنیان"  از حمایت‌های معاونت بهرمند می‌شوند. 



دلیری بابیان اینکه در بحث بیمه ای در کشور کار چندانی صورت نگرفته و کار تاکنون به صورت سنتی پیش رفته است گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیمه ایران در راستای ایجاد مرکز نوآوری به توافق رسیده است، تا با دریافت ایده این حوزه،  به فعالیت‌های نوینی بپردازیم و از حالت سنتی فراتر رویم.



 



معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی گفت: در حاشیه نمایشگاه‌های برگزارشده در طول یک سال گذشته، شاهد مشکلات و کاستی‌هایی بودیم که در این زمینه،  نیاز به هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مرکزی وجود دارد، چراکه با وجود تقاضاهای بی‌شمار در حوزه صندوق‌های جسورانه، خروجی‌ها ناچیز است.



دلیری از پذیره‌نویسی  چهارمین صندوق  خبر داد و گفت:   تاکنون حدود دوازده  صندوق موفق به اخذ مجوز شده‌اند و حدود دوازده صندوق نیز  آماده اخذ مجوز هستند، لذا بستر سرمایه‌گذاری از طریق بازار سرمایه  به‌خوبی شکل‌گرفته است.



سعید فلاح پور معاون اجرایی سازمان بورس در بخش دیگر این نشست، وجود صندوق‌های جسورانه را در کشور لازم خواند و گفت: حضور صندوق‌های جسورانه برای کشور لازم است، به نحوی که اگر در کشور نیاز به تأمین مالی در بازار باشد ( که البته تأمین مالی‌ها  در خیلی از اوقات مشکلات روزمره کشور به انجام می‌رسد) بحث صندوق‌های جسورانه می‌تواند موجب اشتغال،  حمایت از صنایع و همچنین شرکت‌های دانش بنیانی باشد. 



معاون اجرایی سازمان بورس ایران بابیان اینکه  نگاه ما در رابطه با مقررات بسته نیست گفت: به عنوان سازمان بورس، در جهت تسهیل فرایند فعالیت صندوق‌های جسورانه اعلام همکاری می‌کنیم تا انشالله به‌زودی بتوانیم این صندوق‌ها را عملیاتی کنیم.



امیر هامونی مدیر عامل شرکت فرا بورس ایران در از سخنرانان این نشست خطاب به فعالان صندوق‌ها بیان کرد: تاکنون  بیست‌وچهار  صندوق سرمایه‌گذاری داشته است،   که از این تعداد  بیست صندوق متعلق به صندوق‌های جسورانه بوده است، که در مجموع ششصدو بیست میلیارد تومان مجموع صندوق‌های جسورانه هستند.



هامونی گفت: تاکنون چهار صندوق از میان بیست و چهار صندوق موجود،  پذیره‌نویسی شدند و حدود صدو سی میلیارد تومان حجم این صندوق‌ها است.



بر اساس این گزارش، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛  سازمان بورس و فرا بورس ایران اقدام به برگزاری این گردهمایی با رویکرد بررسی مشکلات صندوق‌های جسورانه با حضور جمعی از فعالان این حوزه کرد، تا با بررسی مشکلات و موانع در این مسیر،  مسبب سرعت بیشتر در بستر سرمایه‌گذاری از طریق بازار سرمایه شود.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 144471
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین