بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/03/28 - 11:09
  • - تعداد بازدید: 430
  • - تعداد بازدیدکننده: 428
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل تاکید کرد:

معرفی مفاخر فرهنگی و هنری به جامعه بومی امری ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: معرفی مفاخر فرهنگی و هنری به جامعه بومی امری ضروری است که نقش مهمی در اعتلای فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و با هدف الگوسازی از فعالیت‌های نخبگانی، برنامه تجلیل و تقدیر از صفر گالشی و صابر صفایی از مفاخر برگزیده دوازدهمین جشنواره بین‌المللی خوشنویسی جهان اسلام در ترکیه «ایرسیکای ترکیه ۲۰۲۲» به منظور تکریم از سرآمدان و مفاخران عرصه‌ فرهنگ و هنر استان و ارج نهادن به مقام شامخ فرهنگ و هنر ایرانی-اسلامی، با همکاری بنیاد نخبگان استان اردبیل برگزار شد.

در این مراسم، آیت‌‌الله عاملی؛ نماینده ولی‌فقیه در استان و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به اهمیت فعالیت‌های نخبگانی در عرصه جهانی، گفت: موفقیت در این جشنواره نشان‌دهنده ظرفیت بالای استان در عرصه فرهنگ و هنر خاصه خوشنویسی و البته ضرورت حمایت بیشتر از آن است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌‌های زیبایی‌‌شناختی خوشنویسی ایرانی و وجود اساتید و هنرمندان برجسته بین‌‌المللی در استان، معرفی این هنرمندان به جامعه بومی و ارائه آثار آنان در قالب برگزاری نمایشگاه‌‌های مختلف، چاپ آثار خوشنویسی و برگزاری برنامه‌‌های تخصصی و دوره‌‌های آموزشی، امری ضروری است که نقش مهمی در اعتلای فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی دارد.

لازم به ذکر است، صفر گالشی رتبه‌ اول در دو رشته نستعلیق جلی و چلیپا و صابر صفایی رتبه برتر رشته کوفی را در دوازدهمین جشنواره بین‌‌المللی خوشنویسی جهان اسلام در ترکیه «ایرسیکای ترکیه ۲۰۲۲» کسب کرده بودند. این جشنواره هر سه سال یک بار در کشور ترکیه و در بین هنرمندان کشورهای مسلمان جهان برگزار می‌‌شود و یکی از معتبرترین جشنواره‌‌های خوشنویسی در جهان است.

شورای فرهنگ عمومی، استانداری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه حضرت عباس‌ (علیه‌السلام) استان اردبیل از دیگر برگزارکنندگان این مراسم بودند.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 159661
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین