بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/08/17 - 14:17
  • - تعداد بازدید: 1706
  • - تعداد بازدیدکننده: 78
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهرکرد مطرح کرد:

منیّت، سلامت روحی جامعه را به خطر می‌اندازد/ لزوم پرهیز از فردگرایی

ربیعی با اشاره به لزوم کنترل خشم و پرهیز از فردگرایی، گفت: فرهنگ منیّت، سلامت روانی و روحی جامعه را به خطر می‌اندازد.

~/Asset/News/News/Image/سلامت روان6.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ محمد ربیعی؛ عضو هیئت‌علمی گروه روانشناسی و مشاوره دانشگاه شهرکرد در کارگاه «مهارت‌های زندگی» با رویکرد خودشناسی، ضمن تشریح موضوع خودشناسی از دیدگاه روانشناسی، به تشریح ابعاد مختلف ارزشمندی و شاخه‌های آن از جمله اهمیت، ارزش‌پذیری، تماشا و رهایی پرداخت.



وی با بیان اینکه زندگی سالم روانی تنها در سایه احساس ارزشمندی شکل می‌گیرد، افزود: برخورداری از خود ارزشمندی، نقش اساسی در رشد سالم شخص دارد.



عضو هیات‌علمی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه رسیدن به احساس «خود ارزشمندی‏»، بهترین و ساده‏ترین راه رسیدن به دیگر لذت‏های حقیقی و موفقیت است، اظهار داشت: احساس «خود ارزشمندی‏» یا عزت‌نفس یکی از نیازهای مهم روحی و روانی انسان است که در همه به طور فطری وجود دارد و با جهت‏گیری صحیح موجب رشد و کمال او می‏شود؛ همچنین احساس ارزشمندی، با آگاهی از نقاط قوت و ضعف همراه است.



ربیعی خاطرنشان کرد: فرهنگ مبتنی بر منیّت، زندگی سالم روانی جامعه را به خطر می‌اندازد، اگر افراد بتوانند به نوعی در رویکرد خود در زندگی فردی، اجتماعی، زندگی شغلی و نوع روابط و دوستی‌هایشان، ارزش‌ها را حاکم سازند، در این صورت به کمال می‌رسند.



لازم به ذکر است، کارگاه «مهارت‌های زندگی» با رویکرد خودشناسی، به همت بنیاد نخبگان استان چهارمحال‌وبختیاری با حضور مستعدان‌برتر و مخترعان‌برگزیده استان برگزار شد. در پایان این کارگاه، حاضران نظرات و سؤالات خود را مطرح کرده و در تمرین‌های کارگاه شرکت کردند.

 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 151140
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین