بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/09/13 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 632
  • - تعداد بازدیدکننده: 444
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیر مؤسسه امامت اهل‌بیت علیهم‌السلام:

موثرترین مسئله برای یک انسان باورها و عقاید شخصی است

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسینی با اشاره به اینکه موثرترین مسئله برای یک انسان باورها و عقاید شخصی است، گفت: منشاء تمام اعمال کوچک و بزرگ و هر کاری که فرد انجام می‌دهد، باورهای شخص است؛ به عبارت دیگر، کنترل همه افکار و رفتار انسان به عقاید و باورهای شخص مرتبط است.

~/Asset/News/News/Image/علوم-انسانی3.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری برنامه‌ها و انجام فعالیت‌های تربیتی و آموزشی با هدف تعمیق باورهای دینی و اعتقادی در مستعدان برتر و جامعه دانشگاهی، کارگاه «مبانی اندیشه اسلامی» با موضوع منظومه تفکر شیعه نسبت به عقاید و باور های دینی به همت بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد.


در این برنامه، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسینی؛ مدیر مؤسسه امامت اهل‌بیت علیهم‌السلام ضمن تأکید بر لزوم فراگیری منظومۀ تشیع و پاسخ به شبهات اعتقادی، گفت: عقاید و باورها، مهمترین رکن شخصیت انسان هستند.


وی با اشاره به اینکه موثرترین مسئله برای یک انسان باورها و عقاید شخصی است، افزود: منشاء تمام اعمال کوچک و بزرگ و هر کاری که فرد انجام می‌دهد، باورهای شخص است؛ به عبارت دیگر، کنترل همه افکار و رفتار انسان به عقاید و باورهای شخص مرتبط است.


حجت‌الاسلام‌‌و‌المسلمین حسینی بر اهمیت و ضرورت بحث عقاید تشیع تأکید کرد و افزود: محور اصلی که انسان‌ها بر اساس آن حرکت می‌کنند، عقاید و باورها هستند؛ بنابراین باید اثرات آنها در زندگی فردی و اجتماعی انسان به خوبی تبیین شود.


مدیر مؤسسه امامت اهل‌بیت علیهم‌السلام با بیان اینکه سوالاتی در مکتب تشیع وجود دارد  که بدون فراگیری منظومه تشیع نمی‌توان به آنها پاسخ داد، ادامه داد: شیعه مبتنی بر عقل است، ‌به همین دلیل باید باور قطعی و یقین و صدالبته جامعیت داشته باشد تا نجات‌دهنده از گمراهی باشد و مورد پذیرش فطرت انسانی باشد.


وی افزود: در آیات و روایات نیز بر اصول و عقاید تاکید شده و از عقاید به عنوان مهمترین رکن شخصیتی انسان نام برده می‌شود تا جاییکه قائل به این هستند که حتی افراد بی‌اعتقاد نیز اعتقاداتی دارند؛ بنابراین یادگیری عقاید شیعه، یک ضرورت است. فراگیری و یادگیری اصول اعتقادی شیعه برای همه شیعیان و محبان اهل بیت علیهم‌السلام لازم و ضروری است چراکه تنها راه نجات و سعادت انسان گرویدن به مشی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام است.


مدیر مؤسسه امامت اهل‌بیت علیهم‌السلام با بیان اینکه متفکران بسیاری در دنیا، اهل مکتب تشیع هستند، یادآور شد: عقل ایجاب می‌کند دیگر انسان‌ها نیز با توجه به اینکه عقلای زیادی در زمره پیروان مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام هستند، سخن این مکتب را بشنوند. در این بین شیعیان نیز باید علیرغم وجود اختلافات در مذاهب مختلف و وجود نحله‌های مختلف، سخن حق مکتب شیعه را تبیین کنند.


لازم به ذکر است، در پایان این برنامه برخی از شبهات و سوالات توسط شرکت‌کنندگان مطرح و به آنها پاسخ داده شد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 147396
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین