بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/12/16 - 10:44
  • - تعداد بازدید: 959
  • - تعداد بازدیدکننده: 72
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
استاندار خراسان‌رضوی:

نخبه‌پروری؛ ایجاد بالاترین ارزش‌افزوده و رکن توسعۀ پایدار است

رشیدیان گفت: تربیت نیروی‌انسانی نخبه و مستعد و حمایت از آنان، هزینه  محسوب نمی‌شود بلکه به نوعی ایجاد بالاترین ارزش‌افزوده است که زمینه‌ساز توسعۀ استان و کشور خواهد بود.

~/Asset/News/News/Image/شورای علمی(1).jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ جلسه شورای علمی بنیاد نخبگان استان خراسان‌رضوی با حضور استاندار برگزار شد.


در این نشست، علیرضا رشیدیان؛ استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به لزوم نخبه‌پروری، گفت: تربیت نیروی‌انسانی نخبه و مستعد و حمایت از آنان، هزینه  محسوب نمی‌شود بلکه به نوعی ایجاد بالاترین ارزش‌افزوده است که زمینه‌ساز توسعۀ استان خواهد بود.


وی نخبگان را موتور محرک پیشرفت نامید و بر ضرورت بکارگیری اندیشۀ نخبگانی در حل مسائل استانی تأکید کرد و افزود: علاوه بر نخبگان علمی و پژوهشی، شناسایی، هدایت و حمایت از اجتماع نخبگانی عرصه‌های دیگر چون علوم‌انسانی و محیط‌زیست نیز باید در اولویت قرار بگیرد تا آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی کمینه شود.


رشیدیان با اشاره به ضرورت دانش‌بنیان شدن شرکت‌های اقتصادی موجود، مسأله آینده‌نگری در برنامه‌ریزی را امری الزامی توصیف کرد و ادامه داد: مطالبه فرآیندها و پیش‌بینی آنها از جمله مواردی است که در برنامه‌ریزی‌ها باید لحاظ شود.


استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: با توجه به رشد فناوری، در آیندۀ نزدیک مشاغل جدیدی ایجاد خواهد شد که حتی عناوین آنها در حال حاضر وجود ندارد؛ بنابراین از هم‌اکنون باید زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی لازم برای مواجه با مسائل آینده و تنظیم آنها براساس هویت دینی جامعه آماده شود تا کشور دچار بحران‌های متعدد نشود.


در ابتدای این جلسه، سعیدرضا احمدی‌زاده؛ رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی به ارائه گزارش از فعالیت‌های این بنیاد در سال 1396 و همچنین تشریح برنامه‌های سال آینده پرداخت و از چند طرح مهم و استراتژیک بنیاد خراسان‌رضوی در سال آینده خبر داد.


در ادامه احمدی زاده؛ طرح شمس‌الرضا علیه‌السلام؛ شبکه‌بندی و مشکل‌گشایی سوغات؛ طرح سرآمدان غیرمقیم استان خراسان‌رضوی؛ طرح آینده‌نگری استان و تشکیل کارگروه‌های تخصصی بنیاد استان را از مهمترین طرح‌های اجرایی در سال آینده دانست.


رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی در ادامه توجه به موضوع اشتغال اجتماع نخبگان را از اولویت‌های این بنیاد عنوان کرد.


وی در پایان یادآور شد: امسال شورای تکریم بنیاد نخبگان استان تشکیل شد که تاکنون تکریم و تجلیل از سرکار خانم دکتر زنجانی‌زاده؛ استاد پیشکسوت رشته جامعه‌شناسی دانشگاه فردوسی، تکریم و تجلیل ازجناب آقای دکتر مرتضوی؛ استاد پیشکسوت رشته مدیریت دانشگاه فردوسی، برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم تکریم و تجلیل از جناب آقای دکتر یاحقی؛ استاد برجسته دانشگاه فردوسی و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی در سطح ملی و تکریم 25 نفر از مستعدان‌برتر با حضور استاندار، از فعالیت‌های این شورا است.


لازم به ذکر است، جلسه شورای علمی بنیاد نخبگان استان خراسان‌رضوی با حضور استاندار، رئیس بنیاد نخبگان استان، رئیس دانشگاه فردوسی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، رئیس دانشگاه علوم‌اسلامی رضوی و جمعی از مدیران استانی در محل دفتر استاندار خراسان‌رضوی برگزار شد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 155255
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین