بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/09/29 - 12:01
  • - تعداد بازدید: 1025
  • - تعداد بازدیدکننده: 53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
استاندار اردبیل:

نخبگان اولویت‌های کشور را به عنوان پروژه‌های تحقیقاتی تعریف کنند

بهنام‌جو گفت: اجتماع نخبگانی و دانشگاهی کشور باید مشکلات و نیازهای امروز جامعه را به عنوان اولویت پژوهشی انتخاب کنند تا نتیجۀ تلاش آنان بتواند در مسیر توسعۀ کشور اثرگذاری ملموس داشته باشد

~/Asset/News/News/Image/kkjo.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ اکبر بهنام‌جو؛ استاندار اردبیل در آئین «نکوداشت پروفسور حسین شایقی»، تکریم از مفاخر و نخبگان بومی را از ارکان توسعه دانست و گفت: تنها جامعه‌ای راه توسعه و پیشرفت را با موفقیت طی می‌کند که بتواند شأن و جایگاه برتر دانشمندان را حفظ کند.


وی افزود: باید در کنار تقدیر، نیازهای علمی، پژوهشی و مادی نخبگان و سرآمدان بومی نیز تأمین شود تا بتوانند کارهای علمی و فعالیت‌های پژوهشی خود را با سرعت و شتاب بیشتری انجام دهند.


 استاندار اردبیل با اشاره به لزوم تعریف پروژه‌های کاربردی در فعالیت‌های تحقیقاتی، تصریح کرد: اجتماع نخبگانی و دانشگاهی کشور باید مشکلات و نیازهای امروز جامعه را به عنوان اولویت پژوهشی انتخاب کنند تا نتیجۀ تلاش آنان بتواند در مسیر توسعۀ کشور اثرگذاری ملموس داشته باشد.


در ادامه، آیت‌الله سید حسن عاملی؛ نمایندۀ ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل با اشاره به خدمات ارزندۀ دکتر شایقی، گفت: مفاخر بومی بزرگترین ثروت‌های یک جامعه هستند.


وی با اشاره به لزوم پاسداشت نخبگی، افزود: توسعه‌یافتگی جوامع ناشی از رشد علمی و تولید دانش واقعی است.


آیت‌الله عاملی با اشاره به تأکیدات رهبرمعظم‌انقلاب بر ضرورت رشد کمّی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار داشت: رشد علمی و فناوری یک کشور، علاوه بر حل مسائل داخلی می‌تواند در مناسبات بین‌المللی نیز تأثیرگذاری مثبت داشته باشد که خوشبختانه در سال‌های اخیر پیشرفت کشور چشمگیر بوده است.


گودرز صادقی؛ رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به خدمات ارزندۀ دکتر شایقی، افتادگی و تواضع را از ویژگی‌های شخصیتی استاد شایقی دانست و یادآور شد: نامگذاری یکی از آزمایشگاه‌های تخصصی دانشگاه به نام دکتر شایقی، انتشار زندگینامۀ وی و اعطای نشان عالی فرهنگی استان، از دیگر برنامه‌های گرامیداشت مقام علمی پروفسور شایقی است.


صادقی ادامه داد: تعداد ۲۹ نفر عضو هیئت‌علمی با مرتبۀ استادی در دانشگاه محقق اردبیلی وجود دارد که برای ارتقای علمی دانشگاه زحمات زیادی کشیده اند.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 147237
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین