بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/10/16 - 17:35
  • - تعداد بازدید: 281
  • - تعداد بازدیدکننده: 274
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مشاور حکمرانی وزیر کشور:

نخبگان کشور باید پژواک سیاسی داشته باشند

مشاور حکمرانی وزیر کشور معتقد است، نخبگان کشور باید پژواک سیاسی داشته باشند و به عنوان نیروی مطالبه‌گر در حل مسئله به صحنه وارد شوند و با مردم، دولت و نمایندگان وارد تعامل جدی شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست خبری نخستین همایش ملی گفتگوی نخبگان با حضور سیدسلمان سیدافقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، جواد وزیری مشاور حکمرانی وزیر کشور، یاسین کیخا معاون سرآمدان و نخبگان و جمعی از اصحاب رسانه در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

در این نشست جواد وزیری مشاور حکمرانی وزیر کشور نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کرمان گفت: دولت سیزدهم و وزارت کشور شعار مهم حکمرانی استانی را پیش گرفته است تا از نیروهای درون‌ز‌ای استان بخواهیم برای حل مسئله قیام کنند. تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته است که از سفرهای استانی دولت تا تقویت استانداری به عنوان نهاد پیشرفت استان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ایجاد زیرساخت‌های همکاری و تشکل‌یابی جامعه از جمله این موارد است. از گذشته در وزارت کشور ابزارهای مهمی وجود داشته است اما در این دوره رویکرد ما این است تا از نخبگان به عنوان نیروی متحول و پیشرفت بهره بگیریم. مسئله بزرگ کشور امروز تنها کمبود نیروهای دانشی نیست، بلکه با خلا وجود نیرویی که بتواند به حل مسائل کمک کند و در میانه مردم و حاکمیت باشد، رو به رو هستیم.

وزیری گفت: امروز با مسائل بزرگی در کشور مواجه هستیم که از جمله آن می‌توان به خشکسالی، جوانی جمعیت، سوانح کار، تصادفات، آلودگی هوا، تولید ملی و ... اشاره کرد. مسائلی که وزارت کشور به عنوان یک وزارت هماهنگ‌کننده برای حل آنها نیازمند حضور نخبگان است. حضور نخبگان می تواند ما را به یکپارچگی سیاستی برای حل این مسائل بزرگ برساند.
 
مشاور حکمرانی وزیر کشور بیان کرد: پراکنده بودن و منفرد بودن یک مسئله بزرگ است و باید نخبگان به عنوان نیروی جمعی در کنار هم قرار گیرند و دست به خیزش بزنند. در واقع نخبگان کشور باید پژواک سیاسی داشته باشند و به عنوان نیروی مطالبه‌گر در حل مسئله به صحنه وارد شوند و با مردم، دولت و نمایندگان وارد تعامل جدی شوند. این هیئت‌های اندیشه‌ورز به نوعی گروه‌های جهادی هستند که پای حل مسئله ایستاده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر وزارت کشور علاوه بر تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز دو موضوع دیگر را نیز مطرح کرده و با همراهی بنیاد ملی نخبگان پیش می‌برد. یکی ستادهای اقتصاد دانش بنیان هستند که سال گذشته از تمام استانداران مطالبه شد تا نیروهای فناور استان جمع شوند و دستورکار جلسات نیز تولیدات دانش بنیان و مسائل استان است و دیگری نیز توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان‌هاست. در همه استان‌ها در شورای مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها کارگروهی تشکیل شده است که زنجیره‌های ارزش مهم خود را مشخص کنند و با کمک شرکت‌های دانش بنیان، حلقه‌های مفقوده شناسایی شوند و تقویت آنها پیش گرفته شود.



 ***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید
.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 169112
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین