بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/02/19 - 07:51
  • - تعداد بازدید: 449
  • - تعداد بازدیدکننده: 445
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
در نشست «نقش نخبگان در توسعه دانش‌بنیان» مطرح شد:

نقش‌آفرینی نخبگان در حل مسائل اساسی کشور باید جدی گرفته شود

در یک نشست هم‌اندیشی در قزوین عنوان شد: فضای امروز جامعه به گونه‌ای است که نقش‌آفرینی نخبگان در حل مسائل اساسی کشور باید جدی گرفته شود زیرا این افراد مهمترین و اصلی‌ترین قدرت برای رقابت در جنگ اقتصادی و فرهنگی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست نخبگانی با موضوع «نقش نخبگان در توسعه دانش‌بنیان استان قزوین و آشنایی با فرهنگ وقف در امور نخبگان و حوزه‌های دانش‌بنیان» با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استانی در قزوین برگزار شد.

در این نشست میثم پیله‌فروش؛ معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: اگر بیست سال قبل فردی پیش‌بینی می‌کرد که کارخانه‌های بزرگ و مهم با آن همه نیروی انسانی و تولید شاخص ممکن است از چرخه تولید خارج شوند، شاید کمتر کسی باور می‌کرد اما با کسب و تزریق دانش‌های نوین حالا همه پذیرفته‌اند که اگر از خلاقیت و ابتکار و فناوری نوین استفاده نشود، هر تولیدی محکوم به شکست است.

وی اضافه کرد: در سفر رئیس‌جمهور تاکید شد که احیای واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل در اولویت بازسازی و نوسازی و بازگشت به چرخه تولید قرار گیرند؛ این اقدام باید با استفاده از فناوری محقق ‌شود. به همین دلیل استانداری از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در خدمت تولید و اشتغال قرار گیرند و برای حل مشکلات استان راهکار علمی ارائه کنند، حمایت جدی می‌کند.

رجحانی؛ معاون عمرانی استاندار قزوین نیز یادآور شد: فضای امروز جامعه و جهان به گونه‌ای است که نقش‌آفرینی نخبگان باید جدی گرفته شود چون این افراد مهمترین و اصلی‌ترین قدرت برای رقابت در جنگ اقتصادی و فرهنگی هستند.

وی افزود: فرصت کار بسیار در کشور و استان وجود دارد و علاوه بر آن مزیت‌های سرزمینی نیز به صورت بیشینه موجود است. این یعنی بهترین زمان برای حضور و فعالیت گسترده نخبگان با حمایت جدی دستگاه‌های ذی‌ربط فراهم شده است.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید مصطفی مجیدی؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین نیز به بیان سیاست‌های ابلاغی دفتر مقام معظم رهبری در حوزه وقف پرداخت و اهم سیاست‌های نوزده گانه ابلاغی را بیان و تصریح کرد: کشورهای توسعه‌یافته در حالی به سمت امور عام‌المنفعه حرکت می‌کنند که این قبیل کارها در فرهنگ ایرانی اسلامی کشورمان ریشه دارد.

وی سیاست‌های کلی علم و فناوری در حوزه وقف را تبیین و تاکید کرد: هدف، افزایش آگاهی و دانش است و وقف باید در حوزه‌های مختلف اعم از کشاورزی و دامپروری، تولید، صنعت، پزشکی، مخابرات و نیروگاهی وارد شود.

رجب‌پور؛ رییس بنیاد نخبگان استان قزوین نیز با تاکید بر ضرورت حضور نخبگان در عرصه‌های مختلف، گفت: نخبگان مهمترین داشته‌های جامعه هستند و باید از ظرفیت آنان در گره‌گشایی از مشکلات و رونق چرخه تولید و اقتصاد بهره برد.

وی افزود: در همین راستا، برنامه‌های ویژه‌ای برای جامعه نخبگان تعریف شده تا در مسیر تحقق شعار سال گام بردارند که البته این مهم به همکاری و تعامل گسترده سازمان اوقاف و امور خیریه هم نیاز دارد.

مصطفی مافی؛ رییس پارک علم و فناوری استان نیز با بیان مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین شرکت‌های متقاضی، استفاده از ظرفیت‌های وقف برای حل این مشکلات را امری ضروری توصیف کرد.

لزوم نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در شناسایی و حل معضلات استان، تقویت پیوند و ارتباط بخش‌های علمی و فناوری با حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی استان، حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هم‌راستا با آمایش سرزمین، حمایت از تکمیل زنجیره‌های تولید در مسیر توسعه دانش‌بنیان، از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 157918
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین