بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/10/12 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 228
  • - تعداد بازدیدکننده: 125
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در یک نشست نخبگانی مطرح شد:

نقش‌آفرینی گسترده نخبگان و مستعدان در عرصه کارآفرینی

نشست هم‌اندیشی نخبگانی با حضور جمعی از سرآمدان و مستعدان برتر، به همت بنیاد نخبگان استان فارس برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/DSC_1850.JPG
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم‌اندیشی نخبگانی با حضور جمعی از سرآمدان و مستعدان برتر، به همت بنیاد نخبگان استان فارس برگزار شد.



در این نشست ضمن تأکید بر لزوم بکارگیری توان نخبگان و دانشگاهیان، عنوان شد: نخبگی یک نعمت الهی است که باید در مسیر خدمت به جامعه هزینه شود.پول همیشه با رفاه و رفاه همیشه با آرامش همراه نیست، از این رو خدمت به جامعه تنها نباید با انگیزه‌های مادی باشد چراکه صرف هدف مادی به تدریج سبب افسردگی فرد می‌شود؛ در حالیکه اگر خدمت به جامعه هدف باشد، هم فرد در حوزه مادی و مالی پیشرفت می‌کند و هم جامعه از خدمات او بهره‌مند خواهد شد.



در ادامه این نشست ضمن تاکید بر ضرروت توانمندسازی و هدایت استعدادهای برتر دانشجویی، عنوان شد: برگزاری تورهای بازدید از بخش‌‎های مختلف صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند سبب آشنایی جامعه نخبگانی و دانشگاهی با پتانسیل‌های منحصربفرد و ویژه استان و کشور و در نتیجه تقویت روحیه و انگیزه آنان شود.



در این نشست تسهیل بروکراسی اداری یکی دیگر از نیازهای جامعه علمی و نخبگانی بر شمرده و تصریح شد: ایجاد تعامل دوسویه بین دستگاه‌های اجرایی و نخبگان نیازمند درک صحیح از داشته‌ها و ظرفیت‌ها و صدالبته امکانات دو طرف است. هر یک از این دو طرف باید با شناخت دقیق از طرف مقابل، انتظارات خود را مطالبه کند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.



در بخشی از این نشست محمد هادی ایمانیه؛ استاندار فارس با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی گسترده نخبگان و مستعدان در کارآفرین گفت: جامعه نخبگانی باید تمام پتانسیل و داشته‌های خود را در جهت اشتغالزایی به کار گیرد و از هیچ اقدامی دریغ نکند. فضای کارگاهی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با حمایت صنایع بزرگ استان پیگیری خواهد شد و تلاش برای تامین امکانات پژوهشی در دانشکده‌ها و پارک‌های علم و فناوری در دستورکار مدیریت ارشد استان قرار دارد.



لازم به ذکر است، در این نشست 7 نفر از مخترعان و دانشجویان برتر به بیان دغدغه‌ها و مشکلات موجود در مسیر فعالیت‌های نخبگانی پرداختند.




  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 146051
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین