بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/02/12 - 10:13
  • - تعداد بازدید: 896
  • - تعداد بازدیدکننده: 39
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس دانشگاه لرستان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان:

هسته‌های پژوهشی پتانسیل بالایی برای رفع نیازهای بومی دارند

عزیزی با اشاره به نقش مهم دوره‌های کارورزی درتوان‌افزایی عملیاتی دانشجویان، گفت: گسترش دانشگاه‌های نسل‌سوم یکی از پیش‌نیازهای مهارت‌افزایی است.

~/Asset/News/News/Image/ایران9.jpg

خسرو عزیزی؛ رئیس دانشگاه لرستان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به لزوم فراiم‌کردن بستر مناسب برای حضور دانشگاهیان در عرصۀ کارآفرینی، ایجاد و گسترش دانشگاه‌های نسل‌سوم را یکی از پیش‌نیازهای مهارت‌افزایی دانشجویان دانست.


وی افزود: مبنای سیاست‌های برنامه ششم توسعه و همچنین کلیات ابلاغی توسط مقام‌معظم‌رهبری از سویی و سیاست‌گذاری‌های معاونت علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور از سوی دیگر حرکت به سمت دانشگاه نسل‌سوم را به یک الزام تبدیل کرده است.


عزیزیف برپایی دوره‌های کارورزی و کارآموزی را گامی مؤثر در توان‌افزایی دانشجویان برشمرد و ادامه داد: یکی از مشکلات امروز دانش‌آموختگان دانشگاهی، عدم‌مهارت عملیاتی است. به‌عبارت دیگر، فرد از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود بدون آنکه مهارت و توان کافی برای حضور در بازار واقعی کار و خوداشتغالی را داشته باشد؛ در نتیجه به اجبار به سمت اشتغال استخدامی متمایل می‌شود.


رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت: آموزش مهارت به دانشجو در زمان تحصیل و در کنار ارتقاء دانش تخصصی و همچنین اعطای تسهیلات ویژه برای کارآفرینی و خوداشتغالی می‌تواند علاوه بر ثروت‌آفرینی و حصول ارزش‌افزوده، آینده شغلی فرد را تضمین کند. برگزاری استارتاپ‌ها، جشنواره‌های نوآوری و شکوفایی و همچنین نهادینه‌شدن فرهنگ شرکت‌داری دانش‌بنیان ازجمله راه‌‎کارهایی است که می‌تواند درصد موفقیت فرد را در این مسیر افزایش دهد.


عزیزی تصریح کرد: تولید دانش و تبدیل آن به فناوری و در نهایت ارائه کالا و خدمات فناورانه و قابل‌رقابت با مشابه خارجی به بازار سرمایه، زنجیره‌ای است که از مسیر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان تحقق می‌یابد. در این مسیر، توجه اکید به کیفی‌سازی محصولات از اصول اولیه است.


وی یادآور شد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باید تا مرحلۀ بازار ادامه یابد چراکه موفقیت آنها بهترین محرک برای ترغیب بیشتر دانشگاهیان به سمت کارآفرینی دانش‌بنیان است.


رئیس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: این دانشگاه با راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهی کارآفرینی در حوز ICT در تلاش است در بازه زمانی 5 ساله، ده‌هزار ساعت آموزش مهارتی به دانشجویان اراده دهد و آنان را برای ورود به بازار واقعی کسب‌وکار دانش‌بنیان آماده کند؛ البته در این بین از تسهیلات معاونت علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور نیز برخوردار خواهد شد.


عزیزی با اشاره به لزوم گسترش فعالیت گروهی در عرصه‌های پژوهشی، تأکید کرد: باتوجه به منویات رهبری و همچنین سیاست‌های معاونت علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور، خوشبختانه با اقدامات انجام‌شده در دانشگاه لرستان، یازده هسته‌پژوهشی با توجه به مقتضیات استان و مشکلات و مسائل بومی تشکیل شده است تا بتوانند با بالاترین کیفیت ممکن، نیازهای استان را رفع و زمینه را برای توسعۀ منطقه‌ای فراهم کنند.


وی با بیان اینکه بین دانشگاه لرستان و پارک علم‌وفناوری استان دیواری وجود ندارد، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای مناسب، پارک علم‌وفناوری استان در جوار دانشگاه تشکیل شد تا شرکت‌های دانش‌بنیان در سایت دانشگاه مستقر شوند و دانشجو پس از گذراندن کلاس‌های تئوری، برای توان‌افزایی وارد این پارک شوند.


رئیس دانشگاه لرستان در پایان تصریح کرد: از سوی دیگر، کارگروه آموزش، تحقیق و فناوری نیز به ریاست‌ استاندار و دبیری رئیس دانشگاه لرستان با هدف آمایش نیازهای صنعت و جامعه بومی و همچنین مشخص‌کردن اولویت‌های پژوهشی استان مانند مسئله آب و یا مهاجرت از روستا، تشکیل شده است تا این معضلات در قالب پایان‌نامه و رسالۀ دانشجویی تعریف و مورد بررسی هسته‌های پژوهشی قرار گیرند.  


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 146915
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین