بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/11/23 - 10:25
  • - تعداد بازدید: 931
  • - تعداد بازدیدکننده: 46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی/

همایش ملی «فناوری فرهنگی، تولید و اشتغال» برگزار می‌شود

همایش ملی «فناوری فرهنگی، تولید و اشتغال» به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

~/Asset/News/News/Image/slidf_98167.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ سیدمحمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز  یکی از چالش های بزرگ کشور را اقتصاد و مشکلات گریبانگیر جامعه در این موضوع همچون تولید و اشتغال دانست و گفت: توجه به ظرفیت های بالقوه و بالفعل کشور در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق، می تواند علاوه بر زمینه سازی توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور، نگاهی متفاوت به زیست بوم فرهنگی و اجتماعی جامعه باشد.


وی افزود: برنامه ریزی صحیح، هوشمندانه و مبتنی بر علم و دانایی در مبحث صنایع فرهنگی و خلاق و اتصال این صنایع به دانشگاه، به عنوان قطب فناوری خواهد توانست بخش بزرگی از بار اقتصاد و اشتغال را به دوش کشیده و زمینه ساز توسعه همه جانبه کشور بر طبق برنامه های کلان ملی شود.


گردهمایی پیشگامان صنایع فرهنگی


سجادی نیری گفت: فناوری فرهنگی در واقع استفاده از علم، پژوهش و فناوری در جهت توسعه فرهنگ و محصولات فرهنگی و زیرشاخه های آن همچون فیلم و سینما، موسیقی، انتشارات، گردشگری، انیمیشن، بازی، مد و لباس، فضای مجازی و هنر بومی است. فناوری فرهنگی می تواند اقتصاد کشور را متحول سازد و ظرفیت های بسیار ارزشمندی برای رشد ایران اسلامی ایجاد نماید.


وی با بیان این‌که فناوری فرهنگی می تواند نبض تاسیس شرکت های دانش بنیان و به تبع آن توسعه اقتصاد دانش بنیان باشد، افزود: در این همایش پیشگامان صنایع فرهنگی در محورهای ذکر شده بالا تجارب فناورانه و فرهنگی خود را در یک فضای علمی و صمیمی ارایه خواهند نمود.


ارائه دستاوردهای فعالان صنایع فرهنگی


دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ادامه داد: روال این همایش بصورت سخنرانیهای ده تا پانزده دقیقه ای ارایه تجربیات می باشد. در این همایش بیست نفر از صنعتگران فرهنگی و فعالان صنایع خلاق تجارب خود را ارایه می کنند.


به گفته سجادی نیری، امیر سیاح مدیراستارتاپ سیمای همراه، علوی مسوول آخرین خبر، انصاری مدیر هولدینگ مارکوپولو، سعیدی بنیانگذار استارت آپ کتاب پلاس، ابوالحسنی تهیه کننده مجموعه دیرین دیرین، کرمی رییس اتحادیه کسب وکارهای اینترنتی، جعفری تهیه کننده فیلشاه و دیگر پیشگامان صنایع فرهنگی در این همایش دستاوردها و شیوه های رشد استارت آپ خود را ارائه می‌کنند


بر اساس این گزارش، همایش فناوری های فرهنگی به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز و ستاد توسعه فرهنگ علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری شرکت دانش بنیان ابر زندگی 29 بهمن ماه سال‌جاری با حضور پیشگامان صنایع فرهنگی کشور و بصورت ارایه تجارب برتر برگزار می شود.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 149706
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین