بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/11/05 - 09:30
  • - تعداد بازدید: 228
  • - تعداد بازدیدکننده: 115
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در کارگاه تیم‌سازی و کارگروهی مطرح شد:

هوشمندی فردی هرگز بیشتر از هوشمندی جمعی نیست

یکی از مهمترین خصوصیات نیروهای انسانی شایسته را می‌توان توانایی‌های در انجام کارهای تیمی برشمرد.

~/Asset/News/News/Image/تیم.gif
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای آشنایی نخبگان و مستعدان برتر با کارآفرینی، نوآوری و معرفی تیم‌های نوآور،کارگاه تیم‌سازی و کارگروهی به همت بنیاد نخبگان استان خراسان شمالی و با همکاری کمیته تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد.



در این کارگاه،‌ به معرفی مفهوم تیم و کار تیمی پرداخته و عنوان شد: هیچیک از ما به اندازه همه ما هوشمند نیست. نیروی انسانی شایسته مهمترین دارایی هر تیم است.یکی از مهمترین خصوصیات نیروهای انسانی شایسته را می‌توان توانایی‌های در انجام کارهای تیمی برشمرد.



مسئولیت‌پذیری و تعهد، اصلاح و بهبود شخصی، تلاش در ارتقای دیگر اعضا، انعطاف‌پذیری و سازگاری، پیگیری و سخت‌کوشی، ازخودگذشتگی، راه‌حل‌گرایی، منضبط بودن، انگیزه و اشتیاق، قابل اتکابودن و آینده‌نگری و قدرت تشخیص، از دیگر ویژگی‌های این افراد است.



در ادامه به برخی از روش‌های تصمیم‌گیری در گروه اشاره و بیان شد: طوفان فکری، گروه اسمی، میزگرد از راه دور، سه راه اصلی تصمیم‌گیری گروهی است؛ البته باید دانست که سه اصل مهم کار گروهی، دانش و تکنیک، انگیزه و مهارت باید پا بر جا باشند.



همچنین مراحل توسعه گروه شامل «شکل‌دهی» به این معنا که کار گروهی با بحث درمورد وظایف و تدوین برنامه عمل شروع می‌شود؛ «چالش» به این معنی که در این مرحله تعارضات و تنش‌های ناشی از تفاوت در سبک‌های کاری، انتظارات و ارزش‌ها و اخلاق حرف‌های بروز می‌کند، «تثبیت» که شامل شکل‌گیری اعتماد درون‌گروهی و شیوه‌های اثربخش کاری است و «عملیات» به این معنا که در این مرحله الگوهای موثر کاری نتایج مطلوب به بار می‌آورند، است.



با این همه تفاصیل اگر بخواهیم ویژگی‌های ذکر شده را در یک جمله خلاصه کنیم، باید بگوییم افراد یک تیم باید «شایستگی» قرار‌گیری در یک جایگاه حرفه‌ای در تیم را داشته باشند تا در این بستر رشد کنند.



در پایان این کارگاه نیز به جایگاه رهبر و مدیر در تیم اشاره و نکاتی در این زمینه بیان شد.
  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 148667
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین