بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/03/29 - 10:32
  • - تعداد بازدید: 76
  • - تعداد بازدیدکننده: 76
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
با هدف ضرورت نقش‌آفرینی و اثرگذاری نخبگان/

هیئت اندیشه‌ورزی معادن و صنایع معدنی یزد تشکیل شد

دوازدهمین هیئت اندیشه‌ورزی نخبگانی استان یزد با عنوان هیئت اندیشه‌ورزی معادن و صنایع معدنی برای پاسخ به نیازهای فناوانه استان تشکیل شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ با توجه به غنی بودن استان یزد در بخش معدن و بهره‌مندی استان از ذخایر کم‌نظیر این بخش و همچنین در راستای رفع نیازهای فناورانه معادن و صنایع معدنی استان هیئت اندیشه‌ورزی معادن و صنایع معدنی بنیاد نخبگان استان یزد با هدف ضرورت نقش‌آفرینی و اثرگذاری نخبگان در این حوزه ایجاد شد.

حسین صالحی وزیری؛ رئیس بنیاد نخبگان استان در اولین نشست این هیئت گفت: هیئت اندیشه‌ورزی راهکاری جهت تاثیرگذاری نخبگان در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های استان در حوزه‌های اولویت‌دار و تقاضامحور استان است.

وی افزود: راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورزی معادن و صنایع معدنی از آن جهت اهمیت داشت که بخش معدن، یکی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های ویژه استان است.

صالحی وزیری ادامه داد: هیئت اندیشه‌ورزی می‌تواند در راستای انجام وظایف محوله و مأموریت‌های ذاتی، علاوه بر برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی و شرکت در همایش‌های مختلف، در زمینه مطالبه‌گری و جریان‌سازی نیز وارد عمل شود.

در ادامه، شرکت‌کنندگان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند که از مهمترین آنها می‌توان به پایین بودن بهره‌وری و کیفیت محصولات صنایع متالوژی، ایجاد شغل‌های کاذب، چالش بین معادن و منابع طبیعی و عدم‌همکاری نزدیک صنایع و معادن با دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های معدنی، ماهیت انفال معدنی و عدالت اجتماعی، قانون معدن و آیین‌نامه‌ها، چگونگی مردمی‌سازی معدنکاری و توسعه فناوری‌های معدنکاری، اشاره کرد.

در پایان این نشست، سعید حسنی به عنوان دبیر هیئت اندیشه‌ورزی معادن و صنایع معدنی بنیاد نخبگان انتخاب شد.


***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا
کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 171949
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین