بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1398/08/12 - 11:37
  • - تعداد بازدید: 821
  • - تعداد بازدیدکننده: 69
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
استاندار چهارمحال‌وبختیاری:

وقف علمی؛ زمینه‌ساز تعالی اجتماعی است

عباسی گفت: فرهنگ متعالی وقف مصداق بارز احسان ماندگار، صدق در عمل به خیر و تلاش برای کم کردن دردهای همنوعان و تعالی اجتماعی و اقتصادی جامعه است.

~/Asset/News/News/Image/استاندار 4.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ اقبال عباسی؛ استاندار چهارمحال‌وبختیاری با اشاره لزوم جهت‌دهی موقوفات و نیات خیر مردم به سمت حوزه‌های نخبگانی و علم‌ و فناوری، گفت: امروزه نیازهای فراوانی در کشور وجود دارد که جهت‌دهی ظرفیت‌های موجود در حوزۀ وقف، می‌تواند آنها را رفع کند؛ البته این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی است.


وی افزود: فرهنگ متعالی وقف مصداق بارز احسان ماندگار، صدق در عمل به خیر و تلاش برای کم کردن دردهای همنوعان و تعالی اجتماعی و اقتصادی جامعه است.


عباسی، ترویج فرهنگ وقف را یکی از الزامات تحقق تمدن اسلامی دانست و ادامه داد: وقف نه‌تنها از نظر اقتصادی برای جامعه اسلامی بسیار مهم و اثرگذار است بلکه یک سرمایه اجتماعی به شمار می‌رود که از این قابلیت در راستای اعتلاء و آبادانی ایران اسلامی می‌توان به نحو شایسته‌ای بهره‌برداری کرد.


استاندار چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: وقف با توجه به نیاز امروز جامعه و منافع عمومی می‌تواند در عرصه‌های متعددی از جمله پزشکی، علم و فناوری، کمک به ساخت مسکن محرومان، ازدواج جوانان و کارآفرینی تعریف و ترویج شود.


وی در پایان اشتغالزایی را از نیازهای اولویت‌دار امروز کشور دانست و اظهار داشت: برای پیشگیری از شیوع آسیب‌های اجتماعی و کمک به معیشت افراد نیاز است تا وقف‌هایی با نیت اشتغال جوانان شکل گیرد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 147863
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین