بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/04/31 - 13:03
  • - تعداد بازدید: 2170
  • - تعداد بازدیدکننده: 348
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
برگزیده جایزۀ علامه طباطبایی در نشست بررسی ابعاد علمی زنده‌یاد مریم میرزاخانی:

پشتکار و بردباری «میرزاخانی» سبب افتخارآفرینی‌اش در دنیا شد

نشست بررسی ابعاد علمی زنده‌یاد مریم میرزاخانی؛ نابغۀ ریاضی جهان به همت بنیاد نخبگان استان خوزستان برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/mar1(1).jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست «بررسی ابعاد علمی زندگی مریم میرزاخانی؛ نابعه ریاضی جهان» با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان، نخبگان، سرآمدان و مستعدان‌برتر استان در اهواز برگزار شد.


در این نشست، امیدعلی شهنی‌کرم‌زاده؛ برگزیده جایزۀ علامه طباطبایی و استاد برجستۀ ریاضی ضمن تسلیت فقدان مریم میرزاخانی؛ نابعه ریاضی جهان، گفت: خبر تلخ‌ و غم‌انگیز مرگ نابعۀ ریاضی دنیا در چند روز اخیر نه‌تنها مردم ایران، بلکه جامعۀ علمی دنیا را متأثر و ناراحت ساخت.


وی با بیان اینکه زنده‌یاد مریم میرزاخانی، افتخار ریاضی برای همۀ جهان بود، به ویژگی‌های اخلاقی او اشاره کرد و افزود: این نابغۀ ایرانی به عنوان یک خانم ایرانی در المپیاد جهانی ریاضی جایزه گرفت.


شهنی‌کرم‌زاده به چگونگی شکل‌گیری المپیادها اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری المپیادهای داخلی، بعد از انقلاب در اکثر شهرها شکل گرفت و آقایان نجفی و عادل به عنوان وزرای وقت، دراین راستا برنامه‌ریزی دقیق انجام دادند و همین موضوع سبب شد، ریاضیات در کشور به یک جریان تبدیل شد. زنده‌یاد میرزاخانی نیز بارها گفته بود که برگزاری المپیاد او را به ریاضی علاقمند کرده بود و اگر المپیاد ها نبود، یا نویسنده می‌شدم یا مهندس، یعنی در ابتدا به ریاضی علاقه نداشت اما جریان به‌وجود آمده در کشور سبب شد استعداد نابغه‌ای مانند میرزاخانی بروز کند.


برگزیده جایزۀ علامه طباطبایی تصریح کرد: پس از گذشت سال‌ها از برگزاری المپیاها، اکنون شرایط به‌گونه‌ای است که دانش‌آموزان از درس ریاضی فراری هستند؛ حتی این اتفاق در مقطع دکتری‌تخصصی نیز به وضوح دیده می‌شود. این مهم نیازمند آسیب‌شناسی جدی است که شاید عدم‌اشتغال مناسب یکی از دلایل آن باشد.


نخبۀ ریاضی تأکید کرد: دانشگاه‌ها وحتی آموزش‌وپرورش تنها به مقاله و آمار کمّی متمرکز می‌شوند و از تکنیک‌های آموزشی برای ترغیب‌کردن دانشجویان و دانش‌آموزان استفاده نمی‌کنند. دانشگاه‌ها مشغول رتبه‌بندی هستند و آموزش‌وپرورش نیز ایده و تلاشی برای افزایش رغبت افراد به ریاضیات انجام نمی‌دهند.


این استاد برجستۀ ریاضی با بیان اینکه دانشگاه شهید چمران اهواز در گذشته نقش اساسی در تربیت المپیادی‌ها داشت، ادامه داد: چرایی و چگونگی موفقیت امثال میرزاخانی باید مورد بررسی قرار بگیرد و از آن برای تربیت نسل آینده استفاده کرد.


شهنی‌کرم‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً توانایی واستعداد بالای مریم میرزاخانی، تنها عامل موفقیت او نبود بلکه عواملی مانند پشتکار، بردباری وخستگی‌ناپذیری این نابغه ریاضی باعث افتخارآفرینی‌اش در دنیا شد.


 


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 153263
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین