بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/01/14 - 00:46
  • - تعداد بازدید: 281
  • - تعداد بازدیدکننده: 279
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
وزیر علوم:

ژن‌های هوشمند ذخایر ارزشمند کشور هستند

زلفی‌گل گفت: یکی از ذخایر ارزشمند کشور، ژن‌های هوشمندی است که آن را نخبگان ایرانی دارا هستند به همین دلیل باید شرایطی را ایجاد کنیم تا شاهد حضور نخبگان در کشور و مهاجرت معکوس باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ محمدعلی زلفی گل گفت: امروز شاهد حضور دانشجویان همه مقاطع تحصیلی در دانشگاه ها هستیم، دانشجویان روح دانشگاه ها هستند و اگر آنها در دانشگاه نباشد مانند کالبدی است که روح ندارد.

وی با اشاره به اینکه جامعه فرهیخته دانشگاهی باید همدیگر را درک  و شرایطی را ایجاد کنند که به مرور شاهد حضور همه دانشجویان در دانشگاه ها باشیم، از جامعه فرهیخته دانشگاهی خواست همانگونه که در همه عرصه ها برای جامعه الگو هستند در عرصه سلامت و رعایت دستورالعمل های بهداشتی هم الگو باشند.

وزیر علوم همچنین درباره روز فناوری ذخایر ژنتیکی نیز گفت: یکی از ذخایر ارزشمند کشور، ژن‌های هوشمندی است که آن را نخبگان ایرانی دارا هستند به همین دلیل باید شرایطی را ایجاد کنیم تا شاهد حضور نخبگان در کشور و مهاجرت معکوس باشیم.

وزیر علوم ادامه داد: حفاظت و صیانت از ژن‌ها و ذخیره ژنتیکی کشور نیاز به عزم فرابخشی دارد. باید همه وزارتخانه‌های مرتبط با این موضوع درگیر شوند چرا که یک هدایت همه جانبه و فرابخشی برای صیانت از ذخیره ژنتیکی در کشور لازم است.

 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 157376
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین