بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/03/07 - 12:42
  • - تعداد بازدید: 1140
  • - تعداد بازدیدکننده: 90
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
استاندار خوزستان:

کارگروه‌های تخصصی می‌توانند نظام‌ تصمیم‌سازی را تقویت کنند

شریعتی گفت: وجود کارگروه‌های تخصصی سبب می‌شود نظام تصمیم‌سازی متناسب با توان و ظرفیت موجود شکل بگیرد و تصمیمات اثرگذارتری اتخاذ شود.

~/Asset/News/News/Image/photo_2018-05-27_15-36-40(1).jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ هشتمین جلسه شورای علمی بنیاد نخبگان خوزستان با حضور استاندار برگزار شد.


در این نشست، غلامرضا شریعتی؛ استاندار خوزستان با اشاره به لزوم تدوین برنامه‌های بنیاد نخبگان استان در قالب میان‌مدت و کوتاه‌مدت، گفت: برخی برنامه‌های حوزۀ نخبگانی به صورت استانی طراحی و اجرا می‌شود که باید در ابتدا در قالب طرحی جامع پی‌ریزی شوند و سپس نقش هر سازمان و نهادی تبیین شود.


وی با اشاره به ضرورت ایجاد کارگروه‌های تخصصی با حضور نخبگان و سرآمدان بومی، افزود: وجود این کارگروه‌ها سبب می‌شود نظام تصمیم‌سازی متناسب با توان و ظرفیت موجود شکل بگیرد و تصمیمات اثرگذارتری اتخاذ شود.


 شریعتی ادامه داد: امر پژوهش، گسترش کسب‌و‌کارهای الکترونیک، ارتباط با مراکز شتاب‌دهنده، نحوه تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر موضوعات مربوط به حوزۀ نخبگان خاصه در بحث کارآفرینی، باید با جدیت بیشتری دنبال شود چراکه موفقیت در این محورها زمینه‌ساز حفظ نخبگانی و پیشگیری از مهاجرت به کلانشهرها خواهد شد.


استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت توزیع متناسب ثروت، اظهار داشت: فعالیت علمی و تحقیقاتی نخبگان بومی می‌تواند به تحقق این مهم کمک شایانی کند؛ در این بین نقش بنیاد نخبگان استان به عنوان تسهیلگر و مهمترین نهاد نخبگانی استان بسیار مهم است چراکه رسالت این نهاد تجمیع تفکر نخبگانی و جهت‌دهی به آن برای حل مشکلات موجود و زمینه‌سازی برای توسعه است.


استاندار خوزستان همکاری و تعامل بنیاد نخبگان استان و آموزش‌وپرورش را اقدامی الزامی در حوزۀ نخبگانی دانست و تصریح کرد: مشکلات و موانع تحصیلی دانش‌آموزان با استعداد باید از پیش برداشته شود خاصه در برخی موارد که این مشکلات، فرهنگی است نیاز به اقدامات متناسبی است.


وی با اشاره به اجرای برنامۀ ملی شهاب در سطح استان، تصریح کرد: اجرای هرچه بهتر این برنامه نیازمند رفع کمبودها و کاستی‌های سخت‌افزاری در برخی مدارس سطح استان است. استانداری آمادگی دارد منابع مورد نیاز برای رفع این کاستی‌ها را در اختیار قرار دهد تا همۀ دانش‌آموزان با استعداد خوزستانی در قالب این برنامۀ ملی تحت پوشش قرار بگیرند.


علی‌حسین صابری؛ رئیس بنیاد نخبگان خوزستان نیز در بخش دیگری از این نشست، با اشاره به لزوم ماند نخبگانی، افزایش امکانات دانشگاه‌های بومی را گامی مؤثر در تحقق این مهم دانست و گفت: ارائۀ تسهیلات تشویقی و الگوسازی از مفاخر بومی می‌تواند زمینه‌ساز ماندگاری بیشتر اجتماع نخبگان بومی در خوزستان شود.


وی در پایان با تأکید بر لزوم ایجاد مجمع خیّرین علم وفناوری و تکریم و الگوسازی از مفاخر بومی، افزود: چهار کارگاه آموزشی در دانشگاه‌های استان، تشکیل کارگروه زیست‌فناوری، اعطای جوایز و بورسیه‌های تحصیلی، ازجمله فعالیت‌های بنیاد نخبگان استان در چندماه گذشته است.


لازم به ذکر است، هشتمین نشست شورای علمی بنیاد نخبگان استان خوزستان با حضور استاندار و معاونان سیاسی، رؤسای بنیاد نخبگان خوزستان، دانشگاه‌های علوم‌پزشکی جندی شاپور و شهید چمران اهواز، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان، رئیس پارک علم‌و‌فناوری خوزستان، رئیس شهرک‌های صنعتی استان و تعدادی از سرآمدان و اساتید برجستۀ دانشگاهی در محل استانداری برگزار شد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 146672
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین