بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1403/03/07 - 09:30
  • - تعداد بازدید: 108
  • - تعداد بازدیدکننده: 108
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به همت بنیاد نخبگان استان قزوین/

کارگروه تخصصی هسته‌های استادمحور علمی-فرهنگی تشکیل شد/ بررسی نقش مهم اساتید راهبر در ترسیم آینده شغلی مستعدان برتر

نشست کارگروه تخصصی هسته‌های استادمحور علمی فرهنگی استان قزوین با محوریت بررسی طرح‌های اساتید راهبر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست کارگروه تخصصی هسته‌های استادمحور علمی-فرهنگی استان قزوین با محوریت بررسی طرح‌های اساتید راهبر با حضور سرپرست بنیاد نخبگان استان و معاونان دانشگاه‌های استان برگزار شد.

در این نشست، بهره‌گیری از توان اساتید دانشگاه و اعضای هیئت علمی در حل مسائل کلان استان به عنوان یک ضرورت مطرح و بیان شد: بسیاری از مسائل و چالش‌های استان نیاز به تفکر نخبگانی در بالاترین سطح و تیم‌سازی هدفمند با حضور اساتید دانشگاهی دارد. علاوه بر آن اشتراک ظرفیت‌های آزمایشگاهی، کارگاهی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مراکز علمی مختلف استان، لازمۀ رفع و حل این مسائل است که عمدتاً در زمرۀ چالش‌های کلان جایابی می‌شوند.

در ادامه، با تأکید بر لزوم ایجاد هسته‌های هدفمند، تصریح شد: از آن‌جایی‌که مسائل کلان، ابعاد مختلف دارند و چندوجهی هستند، حل آنها نیز به تخصص‌ها و مهارت‌های متنوعی نیاز دارد. به همین دلیل نگاه جامع در ایجاد هسته‌های نخبگانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه، با اشاره به ضرورت تشکیل هسته‌‌های استادمحور در قزوین، بر نقش مهم اساتید راهبر در هدایت استعدادهای برتر دانشجویی تأکید و بیان شد: اساتید راهبر می‌توانند افق تربیتی و علمی واضحی برای مستعدان برتر ترسیم و آنان را در مسیر نخبگانی تا رسیدن به مرحلۀ اثرگذاری هدایت کنند. در این مسیر، همراهی و همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی ضرورت دارد.

در این نشست، مرتضوی؛ سرپرست بنیاد نخبگان قزوین، محمدی؛ معاونت فرهنگی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره)، قدیری؛ معاونت پژوهشی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره)، میرهاشمی؛ معاونت دانشگاه علوم پزشکی قزوین، حامدی‌وفا؛ عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) و حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمیان؛ نماینده نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) حضور داشتند.



***

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 171630
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

سامانه ی گفتگوی آنلاین