بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/08/10 - 00:00
  • - تعداد بازدید: 327
  • - تعداد بازدیدکننده: 99
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کشف یا خلق هدف وابسته به شناخت دقیق شخصیت فردی است

مسیر پیش‌ روی افراد و کشف یا خلق هدف زندگی، بیش از هر چیز وابسته به شناخت دقیق از شخصیت، علایق، توانایی‌ها و استعدادهای فرد است.

~/Asset/News/News/Image/سلامت روان4.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ سومین نشست نقد کتاب با بررسی کتاب «بزرگ شدن در ترکیه» به همت بنیاد نخبگان استان فارس و مجمع خیران نخبه‌پرور فارس برگزار شد.




در بخش اول این نشست، محمدحسین امانت؛ دانش‌آموختۀ زبان و ادبیات فارسی، مدرس دانشگاه و مروج کتاب، مرور کوتاهی بر بحث‌های مقدماتی و نظری دربارۀ بررسی و نقد کتاب داشت و شرکت‌کنندگان را با خوانش مؤثر و فعال کتاب و گام‌های اولیه برای بررسی و نقد کتاب آشنا کرد.


وی در ادامه به معرفی ادبیات غیرتخیلی و انواع آن از جمله زندگی‌نامه، خودزندگی‌نامه و همچنین ویژگی‌ها، نویسندگان و آثار ادبی معروف این گونۀ ادبی پرطرفدار پرداخت و بر اهمیت بازگویی و نوشتن داستان زندگی خود و فواید آن برای خود فرد تأکید کرد و گفت: این موضوع سبب می‌شود فرد به شناخت کامل‌تر و شفاف‌تری از خود برسد و با حل مشکلات، مسیر روشن‌تری برای آینده ترسیم کند.


وی افزود: با بررسی آرای مطرح شده در کتاب «بزرگ شدن در ترکیه» می‌توان نتیجه گرفت که مسیر پیش‌ روی افراد و کشف یا خلق هدف زندگی، بیش از هر چیز وابسته به شناخت دقیق از شخصیت، علایق، توانایی‌ها و استعدادهای فرد است.


در بخش دوم این نشست، ضمن بررسی و نقد عملی کتاب «بزرگ شدن در ترکیه»، محورهایی مانند معرفی نویسندۀ کتاب و آثار او، عوامل خواندنی و جذاب شدن زندگی‌نامۀ خودنوشت این طراح ترکیه‌ای و نوآوری‌های او در بیان زندگی خود و همچنین نقاط ضعف و قوت کتاب و مفاهیم مطرح شده در آن، مورد بررسی قرار گرفت.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 149987
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین