بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1400/12/16 - 16:33
  • - تعداد بازدید: 728
  • - تعداد بازدیدکننده: 719
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خراسان شمالی مطرح کرد:

کشور برای توسعه نیازمند حضور پررنگ نخبگان و مستعدان‌برتر است/ لزوم بکارگیری اجتماع نخبگانی در مشاغل تخصصی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی جاجرمی گفت: کشور برای رسیدن به توسعه و پیشرفت همه‌جانبه نیازمند حضور پررنگ و فعالیت تخصصی نخبگان و مستعدان‌برتر است.

~/Asset/News/News/Image/جاجرمی.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامه برگزاری نشست‌های مشترک با مسئولان استانی به منظور هم‌افزایی بین‌دستگاهی برای حمایت بیشتر و بهتر از اجتماع نخبگانی، نشست نخبگانی خراسان شمالی با حضور نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی جاجرمی؛ نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خراسان شمالی با اشاره به لزوم بکارگیری نخبگان و مستعدان در مشاغل تخصصی، این مهم را لازمه اثرگذاری این افراد دانست و گفت: عدم‌فعالیت جامعه نخبگانی در مشاغل تخصصی یک افسوس بزرگ است چراکه حضور این افراد در مناصب مهم قطعاً منشاء تحولات بزرگی خواهد بود.

وی افزود: کشور و خاصه خراسان شمالی برای رسیدن به توسعه و پیشرفت همه‌جانبه نیازمند حضور پررنگ و فعالیت تخصصی نخبگان و مستعدان است؛ به همین دلیل باید زمینه برای بکارگیری این افراد و این سرمایه‌های منحصربفرد انسانی در جایگاه مطلوب، فراهم شود.

در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه، بنیاد ملی نخبگان را از ثمرات انقلاب اسلامی است، مطرح شد: پس از گذشت یک دهه از تاسیس بنیاد ملی نخبگان، آمار نخبگان و مستعدان استان به حدود 10 برابر افزایش پیدا کرده که این نشان از حرکت رو به جلو دارد؛ البته همواره کمبود‌هایی وجود دارد که با همکاری دستگاه‌های مختلف و مسئولان استانی باید مرتفع شوند. رهبر معزز انقلاب همواره حامی این بنیاد بوده‌اند و همیشه تاکید ایشان بر حمایت از جوانان نخبه و خلاق بوده و هست.

در این نشست، بخشی؛ رییس بنیاد نخبگان خراسان شمالی نیز با اشاره به وضعیت بکارگیری نخبگان و مستعدان برتر در دستگاه‌های اجرایی، گفت: وجود سهمیه قاطع برای جذب این افراد می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. این مهم نقش بسزایی در ماندگار نخبگان و جلوگیری از مهاجرت آنان به کلانشهرها و یا خارج از کشور خواهد شد.

در ادامه، برخی از مستعدان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.


  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 150945
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین