بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/02/16 - 13:50
  • - تعداد بازدید: 1086
  • - تعداد بازدیدکننده: 70
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
عضو کمیسیون برنامه‌و‌بودجه مجلس‌شورای‌اسلامی:

کلی‌گویی در ارائۀ راهکار ​اثربخشی ندارد/ نقطه‌نظرات نخبگانی با مصادیق عینی بیان شود

مصری گفت: اظهارنظر کلی دربارۀ مسائل نه‌تنها راهگشا نیست بلکه به دلیل امکان به وجود آمدن سوتعبیر و یا فقدان‌نگاه همه‌جانبه، اثرگذاری منفی دارد، نکات و نقطه‌نظرات نخبگانی باید به‌صورت کاملاً تخصصی و با مصادیق عینی بیان شود تا قابلیت عملیاتی داشته باشند.

~/Asset/News/News/Image/lwvd.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست تخصصی مستعدان‌برتر با نمایندۀ مجلس‌شورای‌اسلامی به همت بنیاد نخبگان استان کرمانشاه برگزار شد.


در این نشست، عبدالرضا مصری؛ عضو کمیسیون برنامه‌و‌بودجه و نمایندۀ مردم کرمانشاه در مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به لزوم برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی به صورت تخصصی با اجتماع نخبگانی و نقش آن در زمینه‌سازی برای ورود توان نخبگانی به سیستم مدیریتی کشور اشاره کرد و گفت: کلی‌گویی در ارائۀ راهکارها نمی‌تواند اثربخشی لازم را داشته باشد.


وی افزود: نکات و نقطه‌نظرات نخبگانی باید به‌صورت کاملاً تخصصی و با مصادیق عینی بیان شود تا قابلیت عملیاتی داشته باشند.


عضو کمیسیون برنامه‌و‌بودجه مجلس‌شورای‌اسلامی ادامه داد: در بسیاری موارد اظهارنظر کلی دربارۀ مسائل نه‌تنها راهگشا نیست بلکه به دلیل امکان به وجود آمدن سوتعبیر و یا فقدان‌نگاه همه‌جانبه، می‌تواند اثرگذاری منفی هم داشته باشد.


نمایندۀ مردم کرمانشاه مجلس‌شورای‌اسلامی تصریح کرد: تنها راه‌ برون‌رفت از وضعیت فعلی و حرکت به سمت توسعۀ بومی و منطقه‌ای، بکارگیری ظرفیت نخبگانی است. در این بین، مجلس‌شورای‌اسلامی می‌تواند تأثیرگذاری بسیاری در زمینه‌سازی برای ورود اجتماع‌نخبگانی به چرخۀ خدمت‌رسانی داشته باشد.


در بخش دیگری از این نشست، مریم اسلام‌پناه؛ رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه گزارشی از وضعیت نخبگان و استعدادهای‌برتر و برنامه‌های بنیاد شامل جوایز تحصیلی ویژه دانشجویان، برنامه‌های فرهنگی، نفرات برگزیده کنکور سراسری، المپیادهای دانش‌آموزی و دانشجویی، جشنواره‌های معتبر تحت حمایت، جشنوارۀ اختراعات و ابتکارات رویش، تسهیلات، برنامه ملّی شهاب، تسهیلات نظام‌وظیفه، شرکت‌های دانش‌بنیان و جذب و نگهداری نخبگان ارائه کرد.


وی در پایان با بیان اینکه بزرگترین مانع موجود در مسیر نخبگانی، عدم‌همکاری دستگاه‌های مرتبط است، افزود: امید است در سال حمایت از کالای ایرانی تحول اساسی در این خصوص صورت گیرد.


 

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 144431
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین