بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/03/24 - 12:24
  • - تعداد بازدید: 357
  • - تعداد بازدیدکننده: 344
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
استاندار کرمان:

گفتمان‌سازی زیربنای اثرگذاری هیئت‌های اندیشه‌ورز است

فداکار گفت: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی، هسته‌های مسئله‌محور دانشجویی و نخبگانی می‌تواند منجر به تحقق توصیه‌های حاکمیتی و شعار سال شود. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ اولین جلسه هیئت‌های اندیشه‌ورز بنیاد نخبگان استان کرمان با حضور استاندار و سرپرست بنیاد نخبگان استان کرمان، برگزار شد.

در این نشست، فداکار؛ استاندار کرمان با بیان اینکه حضور جامعه نخبگانی و هیئت‌های اندیشه‌ورز و مشارکت آنها در جامعه اجرایی و مدیریتی باید گفتمان‌سازی شود، گفت: سیستم اداری و اجرایی به واسطه بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها با محدودیت‌هایی مواجه هستند و این مسئله امکان تحول را پایین می‌آورد؛ بنابراین باید برای ورود هیئت‌های اندیشه‌ورز گفتمان‌سازی صورت بگیرد.

وی ارتباط هیئت‌های اندیشه‌ورز با کارگروه‌های مختلف استان را ضروری دانست و افزود: حوزه فعالیت هیئت‌های اندیشه‌ورز بنیاد نخبگان استان، مرتبط با کارگروه‌های تخصصی است و کمک زیادی را به حل مسائل و ارائه راهکار می‌کنند.

استاندار کرمان ادامه داد: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی، هسته‌های مسئله‌محور دانشجویی و نخبگانی می‌تواند منجر به تحقق توصیه‌های حاکمیتی و شعار سال شود. 

قاسم سرگزی؛ سرپرست بنیاد نخبگان استان کرمان نیز هیئت‌های اندیشه‌ورز را اتاق فکر بنیادهای نخبگان استانی دانست و گفت: شناسایی و معرفی مستعدان برتر و نخبگان به سازمان‌های درون استانی و ارجاع مسائل به نخبگان از اهداف اصلی هیئت‌های اندیشه‌ورز است.

وی افزود: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز به کمک دانشگاه، می‌تواند گامی بلند برای رفع موانع فعالیت نخبگان و در نتیجه حل چالش‌های استان در حوزه‌های مختلف باشد و این مجموعه‌هاً می‌تواند نقش مهمی در تولید محتوا برای برنامه هفتم توسعه داشته باشد.

در انتهای این نشست دبیران هیات‌های اندیشه‌ورز بنیاد نخبگان استان در دیدار با استاندار کرمان، اهداف و برنامه‌های هیئت‌ها را تشریح کردند.


 ***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 165908
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین