بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/09/28 - 13:24
  • - تعداد بازدید: 1205
  • - تعداد بازدیدکننده: 49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
شهردار مشهد:

ابتکارات حوزۀ آب؛ راه‌گشای مشکلات مدیریت شهری است

شهردار مشهد با اشاره به اهمیت مدیریت منابع آبی، گفت: ابتکارات و خلاقیت‌های خوبی در حوزۀ فناوری‌های آب انجام شده است که می‌توان از آنها برای مدیریت مشکلات موجود استفاده کرد.

~/Asset/News/News/Image/photo_2018-11-27_21-19-57-660x330.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فناوری‌های آب (آب‌های نامتعارف)، با حضور مسئولان ملی و استانی در جمع دانشگاهیان، کارشناسان واحدهای فناور و مخترعان در تالار اجتماعات دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.


محمدرضا کلایی؛ شهردار مشهد با اشاره به اهمیت مدیریت منابع آبی، گفت: ابتکارات و خلاقیت‌های خوبی در حوزۀ فناوری‌های آب انجام شده است که می‌توان از آنها برای مدیریت مشکلات موجود استفاده کرد.


وی تصریح کرد: بکارگیری توان و محصولات مبتکران و مخترعان و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزۀ آب و فناوری‌های مربوط به آن، یکی از اولویت‌های شهرداری مشهد است.


در ادامه کامران داوری؛ عضو هیئت‌علمی گروه علوم و مهندسی آب دانشگاه فردوسی مشهد از روند برگزاری جشنواره توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: رونق بخشیدن به فناوری‌های آب، مهمترین هدف این جشنواره است.


وی افزود: رشد و توسعه فناوری‌ها و بکارگیری آنها، می‌تواند بخشی از مشکلات آبی حوزه‌های بحرانی کشور را رفع کند.


سعید کیوانفر؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه فردوسی مشهد نیز رویکرد این دانشگاه را حرکت به سمت یک دانشگاه نسل سوم با هدف به ثمر نشاندن علم و پژوهش در عرصۀ فناوری و خدمت به جامعه خواند.


وی با بیان اینکه دانشگاه‌های نسل سوم، مؤسسات ارزش‌آفرین و کارآفرین هستند، افزود: وجود مرکز فناوری‌های پیشرفته در دانشگاه فردوسی مشهد ناشی از این رویکرد است.


کیوانفر در پایان اظهار داشت: افزایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی، بین‌المللی‌سازی و ارتقای رتبه دانشگاه در رده‌های ملی و بین‌المللی از جهت‌گیری های اصلی دانشگاه فردوسی مشهد است.


اعضای هیئت‌علمی، مسئولان و مدیران همچنین کارشناسان داخلی و خارجی از 15 کشور آسیایی، اروپایی و آفریقایی با حضور در دومین جشنواره ملی فناوری‌های آب، و شرکت در هشتمین نشست آسیایی G-WADI و  دومین نشست بین‌المللی IDI به مدت دو روز، راه‌های برون‌رفت و مدیریت بحران آب در خراسان رضوی و شرق کشور را بررسی کردند.


در حاشیه این جشنواره نیز در بخش شرکت‌های فناور و سرمایه‌گذار 21 شرکت حضور پیدا کردند و اختراعات و کارهای جدید خود را در حوزه آب نظیر ساخت دستگاه‌های تصفیه، کاهنده مصرف و موارد مشابه به نمایش گذاشتند.


لازم به ذکر است در پایان مراسم اختتامیه از برترین‌های دومین جشنواره ملی فناوری‌های آب تقدیر به عمل آمد.


 




 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 152089
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین