بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/08/01 - 14:21
  • - تعداد بازدید: 868
  • - تعداد بازدیدکننده: 74
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معان وزیر دفاع در افتتاحیه چهارمین جشنواره «دریا مسیر پیشرفت»:

امروزه دریا؛ قدرت کشورها را تعیین می‌کند

دریادار رستگاری گفت: دراین عصر اگر کشوری از علم و فناوری غفلت کند؛ نه‌تنها اراده‌ای از خود نخواهد داشت بلکه مجبور به پذیرش اراده دیگر کشورهای می‌شود.

~/Asset/News/News/Image/photo_2018-10-23_04-04-39.jpg
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛امیر دریادار رستگاری؛ معان وزیر دفاع و رییس سازمان صنایع دریایی در مراسم افتتاحیه این جشنواره، برگزاری این قبیل جشنواره‌ها را زمینه‌ساز تضارب‌آراء، و تبلور ایده‌ها و توسعه فرهنگ دریایی دانست.

 

وی با اشاره به نقش دریا در توسعه جوامع، گفت: دریا یگانه مسیری است که به زیرساخت، ساخت و تعمیر نیاز ندارد.

 

امیر رستگاری با بیان اینکه بخش بسیاری از دریاها و آبهای آزاد جهان در قلمرو کشورهای نیست، ادامه داد: تمام پیشرفت‌ها ودستاوردهای دریایی که تاکنون در همه کشورهای توسعه‌یافته و فعال در حوزه علوم و فنون دریایی حاصل شده است، تنها 5% ظرفیت‌ها و پتانسیل دریا است.

 

معان وزیر دفاع اظهار داشت: آب منشاء حیات و قدرت ملت‌ها در طول تاریخ بوده و هست. در طول تاریخ هر کشوری که توانست وارد آب شود، به قدرت و ثروت دست یافت و توانست نقش خود را در معادلات جهانی افزایش دهد. 

 

رییس سازمان صنایع دریایی تصریح کرد: امروزه اعمال اراده کشورها دردریا است؛ به عبارت دیگر، هر کشوری که توان بیشتری در دریا داشته باشد، قدرت بیشتری نیز خواهد داشت.

 

وی با اشاره به موقعیت ژئواستراتژیک ایران در دریا، تصریح کرد: ایران در کریدور جهان قرار دارد و می‌تواند با استفاده از این موهبت الهی، به ثروت و قدرتی بسیار دست یابد. متأسفانه علی‌رغم تمام ویژگی‌هایی که دریا دارد، همچنان این مزیت الهی در بخش‌های مختلف مورد غفلت قرار گرفته است. 

 

معاون وزیر دفاع تأکید کرد: قرن حاضر، قرن هوش مصنوعی، تجهیزات هوشمند بدون سرنشین، رباتها و گسترش نانو است؛ دراین عصر اگر کشوری از علم و فناوری غفلت کند؛ نه‌تنها اراده‌ای از خود نخواهد داشت بلکه مجبور به پذیرش اراده دیگر کشورهای می‌شود.
  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 154737
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین