بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/02/22 - 10:32
  • - تعداد بازدید: 1118
  • - تعداد بازدیدکننده: 85
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی اردبیل:

اندیشۀ و نگرش هر فرد مانند اثر انگشت وی منحصر به فرد است

امانی با اشاره به لزوم توسعۀ کار گروهی، گفت: تجربۀ و موفقیت کشورهای توسعه‌یافته نشان‌دهندۀ اهمیت و نقش کار گروهی در پیشرفت است.

~/Asset/News/News/Image/sav.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ کارگاه آموزشی کار گروهی و ارتباطات بین‌المللی علمی با حضور جمعی از سرآمدان، دانشگاهیان و مستعدان‌برتر به همت بنیاد نخبگان استان اردبیل برگزار شد.


حسین شایقی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل در این خصوص گفت: یکی از مهمترین عناصر اساسی پیشرفت علم، ترکیب ایده‌هایی است که تا به حال وجود نداشته است و ارتباط مؤثر بین دانشمندان در فعالیت‌های علمی قابل چشم‌پوشی نیست.


وی افزود: «همکاری علمی» یکی از موضوعات مهم اجتماعات علمی است که دستیابی به آن و افزایش سطح کمّی و کیفی آن، هدف‌های اصلی جوامع علمی را تشکیل می‌دهد. به بیانی دیگر، همکاری علمی که به عنوان کار مشترک محققان برای دستیابی به هدف مشترک، یعنی تولید علم و دانش تعریف می‌شود، به یک موضوع اصلی در سیاست‌گذاری‌های علمی تبدیل شده است.


شایقی ادامه داد: همین امر سبب شده در سال‌های اخیر، توجه ویژ‌ه‌ای به همکار‏ی‌های علمی در سطح بین‌المللی صورت گیرد. در واقع، نخستین گام برای سامان بخشیدن به امر پژوهش و همکاری گروهی، دستیابی به درک درستی از توانمندی‌ها، امکانات موجود و نیز پی­بردن به نقاط ضعف و قدرت برنامه‌هایی از این قبیل است.


وی اضافه کرد: به عبارتی دیگر، شناخت نارسایی‌ها و آگاهی از موانع تحقیقات گروهی و مرتفع کردن آ‌نها، به منظور ارتقای کمّی و کیفی همکاری علمی، امری ضروری است. همچنین، تجارب فعالیت‌های علمی در کشورهای مختلف نشان می‌دهد هرگونه تحرک و توسعۀ علمی اعم از آموزشی، پژوهشی، فناوری و ارتقای کیفی و کمّی آن، در گرو همکاری متقابل با کشورهای صاحب علم و فناوری و همچنین همکاری و توان جذب دانشمندان و متخصصان برجسته‌ای است که با جریان علم روز مرتبط هستند و زمانی این امکان میسر خواهد شد که شرایط علمی مطلوب در داخل به‌ویژه به لحاظ ارتباطات بین‏المللی و تسهیلات لازم در این زمینه تأمین شود.


در بخش دیگری از این نشست، مجتبی امانی؛ عضو هیأت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی اردبیل ضمن بیان مسائلی در خصوص نقاط قوت و ضعف کارهای گروهی، گفت: تجربه کشورهای گوناگون در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره نشان داده که کار گروهی به دلیل استفاده از فکر و ذهن‌های مختلف، کارکرد بالاتری نسبت به کار فردی دارد.


وی افزود: مغز و فکر هر فرد مانند اثر انگشت وی منحصر به آن فرد است.


عضو شورای علمی بنیاد نخبگان استان اردبیل اظهار داشت: امروزه دیگر کارهای گروهی از داخل مرزهای ملی هر کشوری پا فراتر گذاشته و همکاری‌های بین‌المللی علمی روز‌به‌روز در حال افزایش است.­


وی در پایان به ارائه معیارهای مورد نیاز در مراکز علمی جهت پذیرش دانشجویان، استاتید و دانشمندان برجستۀ بین‌المللی پرداخت و به پتانسیل‌های بالای استان در این خصوص اشاره کرد.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 146523
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین