بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/09/12 - 13:14
  • - تعداد بازدید: 931
  • - تعداد بازدیدکننده: 63
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان گیلان:

ایجاد اکوسیستم نخبگانی، رکن توسعه کشور است

اصفهانی با اشاره به نقش مهم اجتماع نخبگانی در تعالی جوامع، گفت: در اکوسیستم انسانی باید مجموعه نخبگانی مورد حمایت نهادها و دستگاه‌های مختلف قرار بگیرد.

~/Asset/News/News/Image/5786787.JPG

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ بنیاد نخبگان استان گیلان با همکاری اداره‌کل آموزش‌وپرورش شهرستان تالش، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، به منظور کشف و شکوفا کردن استعدادهای تحصیلی دانش‌آموزان و در راستای توسعه آموزش‌های خاص برون‌مدرسه‌ای، «طرح دوست علمی» را ذیل سند راهبردی کشور در امور نخبگان ویژه دانش‌آموز پسر پایه دوم دوره دوم دبیرستان در رشته «ژنتیک» برگزار کرد.


در ابتدای این مراسم، مسعود اصفهانی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان با اشاره به موضوع شناسایی، توانمندسازی و زمینه‌سازی برای اثرگذاری نخبگان و موضوع آموزش‌های خاص برون‌مدرسه‌ای در سند راهبردی کشور در امور نخبگان، اهتمام بنیاد نخبگان استان برای اجرایی‌سازی مفاد آن را مورد تاکید قرار داد.


 وی ضمن تشریح اهداف، برنامه‌ها و مأموریت‌های بنیاد ملی نخبگان، با تبیین مفهوم نخبگی و فعالیت‌های نخبگانی از دیدگاه سند راهبردی کشور در امور نخبگان، استعدادهای برتر را پویندگان مسیر نخبگی تعریف کرد و گفت: این افراد در صورت توانمندشدن و کسب سایر مهارت‌های زندگی به‌ویژه اخلاق نخبگی، می‌توانند اثرگذاری بالایی در جامعه داشته باشند.


اصفهانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه برگزاری طرح دوست علمی در سایر شهرستان‌های استان شامل رشت، آستانه اشرفیه، لنگرود و بندر انزلی، به تشریح طرح دوست علمی و دستاوردهای مورد انتظار آن پرداخت و افزود: همانطوریکه در یک اکوسیستم، کلیه اجزای آن با هدف تعالی مجموعه، در تعامل با یکدیگر هستند، در یک اکوسیستم انسانی نیز باید مجموعه نخبگانی مورد حمایت نهادها و دستگاه‌های مختلف قرار بگیرد.


لازم به ذکر است، در این دوره طرح دوست علمی، علاوه بر موضوعات ژنتیک، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی نیز برگزار شد.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 147700
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین