بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/05/02 - 12:30
  • - تعداد بازدید: 2133
  • - تعداد بازدیدکننده: 98
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
شهردار شیراز:

ایدۀ نخبگانی، چالش‌های مدیریت شهری را رفع می‌کند

نشست هم‌اندیشی مخترعان و استعدادهای برتر استان فارس با شهردار و معاونین شهرداری شیراز برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/222222222222222.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست هم‌اندیشی اجتماع نخبگانی استان فارس با شهردار و معاونین شهرداری شیراز با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان فارس، متخصصان، محققان، مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان، مخترعان و مستعدان‌‌برتر، در محل سالن جلسات ساختمان مرکزی شهرداری شیراز برگزار شد.


در این نشست، حیدر اسکندرپور؛ شهردار شیراز با اشاره به لزوم رفع موانع و چالش‌های موجود با استفاده از اندیشه و ایدۀ نخبگانی، به بیان برخی از مشکلات و معضلات شهر شیراز پرداخت و گفت: امید است با ایجاد هم‌‎افزایی و تعامل بیشتر با نخبگان و مستعدان‌برتر استان، مسائل شهر شیراز با سرعت و کیفیت بیشتری حل شود.


وی با اشاره به ضرورت ایجاد سازوکار مناسب برای استفاده از توان نخبگانی، افزود: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و مشورتی هدفمند از جمله راه‌های آشنایی با نظرات و پیشنهادات کاربردی اجتماع نخبگانی است که شهرداری شیراز نیز بر همین اساس، برگزاری این جلسات را در دستورکار خود قرار داده است.


شهردار شیراز  ادامه داد: موضوعات مطرح‌شده از نگاه اجتماع نخبگانی باید به صورت دسته‌بندی‌شده و کاملاً تخصصی گردآوری شود؛ این موضوع خاصه در حوزه‌هایی مانند شرکت دانش‌بنیان که منجر به محصول یا خدمت نوآورانه و فناورانه می‌شود، از اهمیت بیشتری برخوردار است.


در ادامه، حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان استان فارس نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و تسهیلات اعطایی، به اهمیت استفاده از پتانسیل اجتماع نخبگان بومی و شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.


لازم به ذکر است، در بخش پایانی از این نشست، شرکت‌کنندگان، دغدغه‌ها، انتقادات و پیشنهادهای خود را در زمینه نحوۀ مدیریت شهری شیراز در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، عمرانی، محیط‌زیست و حمل‌و‌نقل مطرح کردند.


 


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 145742
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین