بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/04/11 - 09:54
  • - تعداد بازدید: 1065
  • - تعداد بازدیدکننده: 80
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان کردستان:

بدون آموزش، توسعه و پیشرفت امکان‌پذیر نیست

صادقی گفت: بخش اساسی از قدرت نرم یک جامعه بر کمّیت و کیفیت نیروی‌انسانی متخصص و متعهد استوار است که پشتوانه بقا، دوام و اضمحلال‌ناپذیری آن جامعه است.

~/Asset/News/News/Image/00000(6).jpg

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ رحمت صادقی؛ رئیس بنیاد نخبگان کردستان، به اهمیت و جایگاه ویژه آموزش اشاره کرد و گفت: بدون آموزش، توسعه و پیشرفت امکان‌پذیر نیست.


وی با تقسیم‌بندی قدرت یک کشور به دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، افزود: قدرت سخت‌افزاری به تکنولوژی مربوط می‌شود اما بخش اساسی از قدرت نرم یک جامعه بر کمّیت و کیفیت عالمان و دانشمندان یک جامعه استوار است که پشتوانه بقا، دوام و اضمحلال‌ناپذیری آن جامعه است. این افراد مستقیماً خروجی نظام آموزش‌وپرورش هستند.


صادقی ادامه داد: قدرت نرم‌افزاری بنیادی‌تر از قدرت سخت‌افزاری است به‌نحوی که فناوری و تکنولوژی یک جامعه (که همان قدرت سخت است) توسط نخبگان و سرمایۀ انسانی (یا همان قدرت نرم) تأمین می‌شود.


رئیس بنیاد نخبگان کردستان اظهار داشت: بخش اعظم و اصلی رسالت نظام آموزش و پرورش، شامل خواندن، نوشتن و علم‌آموزی، در کل بر عهدۀ وزارت آموزش‌وپرورش است که می‌توان گفت که عملکردی مثبتی داشته است اما در بعد پرورش، خانواده، جامعه و فضای‌مجازی هم در کنار آموزش‌وپرورش تأثیرگذار هستند.


وی یادآور شد: پس از تجهیز آزمایشگاه نانو پژوهشسرای دانش‌آموزی مریوان که با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاون علمی‌و‌فناوری ریاست‌جمهوری انجام شد، دانش‌آموزان مریوان در سال گذشته با کسب دو نشان با ارزش در المپیاد دانش‌آموزی نانو نتیجۀ قابل توجهی کسب کردند که نیاز است این پتانسیل به مسیر درست هدایت شود.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 145176
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین