بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/09/14 - 09:19
  • - تعداد بازدید: 471
  • - تعداد بازدیدکننده: 462
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
استاندار خراسان شمالی:

برای رسیدن به تکامل همه جانبه باید استعدادهای چندبعدی پرورش داد

استاندار خراسان شمالی گفت: هدف‌گذاری استان در حوزه آموزشی باید فراهم کردن بستر برای شکوفایی استعداد دانش آموزان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ دانش آموزان خراسان شمالی حائز رتبه های برتر یک رقمی آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۱ و مقام آوران المپیاد علمی کشور طی آیینی تجلیل شدند.

در این آیین از چهار رتبه تک رقمی منطقه ۲ و سه و پنج نفر از مقام آوران المپیاد علمی کشور(سه طلا و ۲ نقره) با حضور استاندار خراسان شمالی و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی تجلیل شد.

استاندار خراسان شمالی در این آیین اظهار داشت: هدف گذاری استان در حوزه آموزشی باید فراهم کردن بستر برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان باشد.

محمد رضا حسین نژاد افزود: پیشرفت و توسعه بر پایه دانش است و باید دانش را حمایت و در جامعه نهادینه کرد.

وی تصریح کرد: اگر صرفا فرزندان تک بعدی پرورش داده شوند جامعه ممکن است به سمت آشفتگی پیش رود و برای رسیدن به تکامل همه جانبه باید استعدادهای چندبعدی پرورش داد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قرآن بعنوان یک کتاب راهنما نباید از فرزندان دور شود لذا در تمام مسابقات علمی، موضوعات معنوی هم باید پرورش یابد تا فرزندان ما خود ساخته شوند.

وی با اشاره به ترور شخصیت های علمی نخبه کشور از سوی دشمنان گفت: دشمنان می خواهند با دروغ پراکنی زحمات خون شهدا را زیر سوال ببرند اما نخبگان می توانند در ابعاد مختلف مفهوم واقعی استقلال، آزادی را استمرار بخشند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 162468
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین