بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/06/19 - 10:30
  • - تعداد بازدید: 1245
  • - تعداد بازدیدکننده: 94
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون استاندار قم:

تبدیل ظرفیت موجود به فرصت، ​هنر نخبگان است

نخستین همایش استارت‌آپی گردشگری استان قم با حضور مسئولان استانی و دانشگاهیان برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/780.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نخستین همایش استارت‌آپی گردشگری در استان قم با حضور معاون استانداری قم، رئیس بنیاد نخبگان استان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و جمعی از فعالان حوزه گرشگردی، صاحبان ایده‌های برتر برگزار شد.


در اختتامیه این مراسم، یونس عالی‌پور؛ معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه تبدیل ظرفیت موجود به فرصت از هنرهای نخبگان است، گفت: استفاده از ایده‌های برتر برای جذب گردشگر مذهبی و افزایش میزان حضور آنان در استان، از اهداف کارگروه گردشگری مذهبی است.


وی افزود: توسعه استارت‌آپ‌ها عامل مهمی برای توسعه اقتصادی استان است؛ به همین دلیل باید این فعالیت‌ها افزایش یابند.


محمد محمدرضایی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان قم نیز با اشاره به لزوم شناسایی و هدایت اجتماع نخبگانی، بر لزوم توان‌افزایی آنان تاکید کرد و گفت: تعامل و ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای دیگر، از مواردی است که می‌تواند تسهیل‌گر مسیر حرکتی نخبگان و مستعدان‌برتر باشد.


وی افزود: سازمان‌ها و نهادهای درون‌استانی می‌‍تواونند نیازهای خود را به بنیاد نخبگان استان ارجاع دهند تا بر اساس آنها، کارگروه‌های لازم تشکیل شود و با استفاده از نیروی‌انسانی متخصص و متعهد، مسائل و مشکلات موجود در بخش‌های مختلف جامعه حل شود.


محمدرضایی ادامه داد: اجتماع نخبگانی باید به سمت کارآفرینی حرکت کند نه اینکه خود را در حصار استخدام محدود کند. تنها در عرصه‌های کارآفرینی است که استعدادهای فردی به شکوفایی می‌رسد.


در بخش دیگری از این نشست، حمید یزدانی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم نیز از حضور 52 اثر در نخستین رویداد استارت‌آپ گردشگری در استان قم و انتخاب 5 طرح برتر و 2 طرح شایسته تقدیر در این رویداد خبر داد.


وی در ادامه با اشاره به ضرورت برون‌رفت از فضای سنتی کسب‌و‌کار، اظهار کرد: امروزه حرکت به سمت فضای اینترنتی و استارت‌آپ‌ها، یکی از ملزومات کشور برای بهبود وضعیت اقتصادی است.


یزدانی افزود: استارت‌آپ‌های نوین گردشگری می‌توانند در توسعه اقتصادی منطقه اثرگذاری بسزایی داشته باشند و نقش منحصربفرد خود را در توسعه بازاریابی و تبلیغات و جذب گردشگر ایفا کنند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در پایان تصریح کرد: توسعه استارت‌آپ‌ها به فروش بیشتر صنایع‌دستی منجر می‌شود و از سوی دیگر سبب استقرار سرمایه، اشتغال‌زایی بیشتر و امکان خرید اینترنتی در استان خواهد شد؛ علاوه بر آن، این اقدام پیمایش فضای کار و خانه را کاهش داده و به استقرار هر چه بیشتر گردشگری نوین کمک می‌کند.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 151626
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین