طرح توسعه بازار محصولات دانشبنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و زیر نظر مرکز فن بازار ملی ایران انجام میشود.
![~/Asset/News/News/Image/hhnbnn.jpg](/thumbnail/550-h_100/uploads/1/old/Asset/News/News/Image/hhnbnn.jpg)
مزایای این طرح کاهش هزینههای بازاریابی شرکتها، بازاریابی محصولات توسط بازاریابان مجرب، ثبت کالا در سامانه مرکز فن بازار ملی ایران، ارائه محصولات در نمایشگاههای بینالمللی و داخلی و همچنین عرضه محصولات به مشترین عمده و خرد است.
در فاز اول این طرح، 9 کارگزار بازاریابی (بروکر) فعالیت میکنند. در این طرح که در حوزههای تخصصی و در قالب پروژههای مجزا اجرایی میشود، کارگزاران مرکز فنبازار ملی ایران نسبت به شناسایی، ارزیابی و انتخاب محصولات واجد شرایط اقدام میکنند و با ایجاد «سبد محصول» و با استفاده از ابزارهای متعدد همچون شرکت در نمایشگاهها، برگزاری رویدادهای تجاری، ویزیت حضوری، طراحی و چاپ کتابچه تخصصی و غیره در جهت توسعه بازار و افزایش فروش محصولات سبد تلاش میکنند.
فراخوان شناسایی کارگزاران این طرح در تیرماه جاری منتشر شد و پس از وصول بیش از 25 درخواست، و ارزیابیهای صورت گرفته و آموزشهای لازم، 9 کارگزار منتخب از مهرماه با شرکتهای دانشبنیان وارد تعامل شده و شرکتهای تولید کننده محصولات دانشبنیان برای درج کالای خود در «سبد محصول» کارگزاران، میتوانند با آنها همکاری کنند و با پرداخت مبلغی ناچیز از خدمات این طرح بهرهمند شوند.
بهرهمندی از خدمات این طرح برای تمام شرکتهای فناور عضو سامانه فنبازار ملی ایران، امکانپذیر است و آن دسته از شرکت¬هایی که در سامانه مذکور عضویت ندارند میتوانند با عضویت رایگان در سامانه فنبازار ملی ایران به نشانی www.techmart.ir ضمن معرفی محصولات و خدمات خود، از مزایای این طرح و سایر طرحهای مشابه در فن بازار بهرهمند شوند.
طرح توسعه بازار محصولات دانشبنیان با برنامههای متنوعی توسط مرکز فن بازار ملی ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال اجراست که در قدم اول، بازاریابی محصولات B2B بهصورت سبدی در دستور کار قرار گرفته است.