بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/09/07 - 00:04
  • - تعداد بازدید: 937
  • - تعداد بازدیدکننده: 54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در مراسم «نکوداشت استاد ابوبکر حسن‌زاده» بیان شد:

تولید آثار فاخر و نخبگانی؛ شرط اضمحلال‌ناپذیری تمدن‌ها

مراسم نکوداشت «استاد ابوبکر حسن‌زاده؛ نویسنده و مترجم برجسته» به همت بنیاد نخبگان استان کردستان در سنندج برگزار شد.

~/Asset/News/News/Image/jkghk.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نکوداشت «استاد ابوبکر حسن‌زاده؛ نویسنده و مترجم برجسته» به همت بنیاد نخبگان استان کردستان با همکاری دانشگاه کردستان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شورای‌اسلامی شهر سنندج، در سنندج برگزار شد.


در این مراسم، رحمت صادقی؛ رئیس بنیاد نخبگان کردستان ضمن اشاره به خدمات علمی و ارزشمند استاد ابوبکر حسن‌زاده و لزوم پاداشت خدمات او و الگوسازی فعالیت‌هایش برای نسل جوان، گفت: دانشمندان و علما، قدرت نرم یک جامعه محسوب می‌شوند و در حقیقت بزرگترین و باارزشترین سرمایه هر جامعه هستند.


وی با بیان اینکه جوامع پیشرفته ارزش زیادی برای مفاخر و نخبگان خود قائل هستند و به آنها افتخار می‌کنند، افزود: در حقیقت وطن خاکی می‌تواند در معرض انواع آفت باشد اما وطن معنوی به برکت آثار دانشمندان و نویسندگان در امان خواهد ماند.


صادقی ادامه داد: صاحبان قلم باعث ماندگاری اسم ملت‌ها در تاریخ می‌شوند؛ بنابراین حفظ منزلت، شأن و جایگاه بزرگان، اسطوره‌ها و الگوها، رمز اضمحلال‌ناپذیری تمدن‌ها است.


رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان در پایان یکی از ویژگی‌های انسان توسعه‌یافته را اهتمام جدی آنها برای به‌جاگذاشتن میراث ارزشمند برای جامعه بومی دانست و اظهار داشت: این افراد بخش مهمی از زندگی خود را برای تولید میراث ارزشمند وقف می‌کنند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذاری نیستند.


ماموستا ابوبکر حسن‌زاده؛ مترجم، متعهد و معلم اخلاق‌مدار، علاوه بر تربیت شاگردان بسیار، آثار بسیاری را به رشتۀ تحریر درآورده است. ترجمۀ کتاب گرانقدر «اللؤلؤ والمرجان» تألیف محمدفؤاد عبدالباقی، ترجمۀ کتاب «التجرید الصریح لأحادیث الجامع الصحیح» تألیف زین‌الدین احمد الزبیدی (ناشر: نشر احسان) که با عنوان «ترجمه‌ی فارسی مختصر صحیح البخاری» در دو جلد چاپ و منتشر شد، ترجمۀ کتاب 5 جلدی «التاج الجامع للأصول فی أحادیث الرسول» تألیف شیخ منصور علی ناصف از علمای الأزهر مصر،

ترجمۀ کتاب «الحلال والحرام فی‌الإسلام» تألیف دکتر یوسف قرضاوی با عنوان «حلال و حرام در اسلام»، برخی از آثار این استاد برجسته است.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 152824
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین