بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/07/16 - 13:05
  • - تعداد بازدید: 1101
  • - تعداد بازدیدکننده: 57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

رقابت بیش از 100 اختراع در جشنواره رویش دماوند و خاوران

تعداد 103 اختراع توسط هیئت‌داوران در جشنواره منطقه‌ای اختراعات و ابتکارات رویش دماوند وخاوران، به‌صورت حضوری ارزیابی و داوری می‌شوند.

/Asset/News/News/Image/tamdid.rooy.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ داود فیض؛ رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان با اعلام خبر داوری 103 اختراع در جشنواره‌ اخترعات و ابتکارات رویش خاوران و دماوند، گفت: این جشنواره‌ 18 و 19 مهرماه سال جاری به میزبانی بنیاد نخبگان استان سمنان و با حضور مخترعان استان‌های سمنان، تهران، البرز، مازندران، گلستان، کرمان، سیستان‌وبلوچستان، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار می‌شود.


وی افزود: اخترعات حاضر در این جشنواره در بخش‌های فنی و مهندسی، علوم‌پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، پزشکی و تجهیزات پزشکی و علوم‌انسانی است.


رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان، شناسایی اختراع‌های برتر و کمک به تجاری‌سازی آنها تا رسیدن به نقطۀ تولید انبوه و ثروت‌آفرینی را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و گفت: اختراع‌های حاضر در این جشنواره در گروه‌های الکترونیک و کنترل، برق و قدرت، تجهیزات پزشکی، شیمی، علوم دارویی، کامپیوتر، کشاورزی، عمران، مکانیک، مواد، نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع غذایی ارایه می‌شوند.


وی افزود: بیشترین اختراع‌های ارایه شده در این جشنواره به ترتیب 23 اختراع در گروه تجهیزات پزشکی، 18 اختراع در گروه مکانیک، 13 اختراع در گروه عمران، 13 اختراع در گروه الکترونیک و 10 اختراع در گروه مواد است.

داود فیض با اشاره به تنوع حضور مخترعان از استان های مختلف منطقه دماوند و خاوران، گفت: 33 مخترع از استان تهران، 17 مخترع از سمنان، 12 مخترع از خراسان رضوی و 11 مخترع از مازندران در این جشنواره حضور دارند.


رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان خاطرنشان کرد: کارگاه آموزشی ارزشگذاری اختراعات با همکاری این بنیاد و پارک علم‌و‌فناوری استان در روز نخست جشنواره برگزار می‌شود. در این کارگاه آموزشی، دانشجویان، اساتید، صاحبان اختراع و ایده و دانش‌آموزان می‌توانند شرکت کنند.


وی یادآور شد: با عنایت به شرایط اقلیمی این استان و خشکسالی و کمبود منابع آبی موجود و وضعیت نسبتاً مشابه در سایر استان‌های هم‌پهنه مشارکت‌کننده در این جشنواره، بخش ویژه‌ای در با موضوع ارائه فناوری‌های نوین مرتبط با حوزه آب و خشکسالی در نظر گرفته شده است.


فیض در پایان با بیان اینکه در بخش فناوری های مرتبط با حوزه آب حدود 40 شرکت از سراسر کشور حضور دارند، تصریح کرد: 72 ایده نوآورانه در حوزه آب و خشکسالی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که پس از داوری و ارزیابی، تعداد 7 ایده برگزیده و از صاحبان ایده تجلیل می‌شود.

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 151190
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین