بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/03/01 - 12:34
  • - تعداد بازدید: 1696
  • - تعداد بازدیدکننده: 97
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سالاریه:

سعۀ دایرۀ نخبگانی یکی از اهداف سال جاری بنیاد است

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان گفت: سعۀ دایرۀ نخبگانی یکی از برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان در سال جاری است.

~/Asset/News/News/Image/سالاریه3.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ حسن سالاریه؛ معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان در بیست‌و‌نهمین نشست سراسری رؤسای بنیادهای نخبگان استانی، گفت: یکی از اقدامات اساسی در سال جاری، اصلاح روند برگزاری جشنواره اختراعات رویش و نحوۀ حمایت از اختراعات برگزیده است. 


وی افزود: در رابطه با تغییر از سطح سه ‌به ‌دو، بنیاد ملی نخبگان به‌صورت جدی نگاه توانمندسازی دارد و تأکید دارد این مهم از طریق بکارگیری ظرفیت‌های بخش‌خصوصی صورت پذیرد.


سالاریه با اشاره به موضوع نظام‌وظیفه تخصصی، ادامه داد: در این حوزه سه نوع تسهیلات وجود دارد؛ تخصصی دانشگاهی، دانش‌آموخته برتر و فناوری‌ و ‌غیرمقیم. تلاش بر این است که در حوزۀ فناور نیز با استفاده از امکانات شرکت‌ها و نهادهای فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم‌وفناوری و مراکز رشد، تسهیلاتی برای دانش‌آموختگان فناور در نظر گرفته شود البته شرکت‌ها باید مورد تأیید معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری باشند.


معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان همچنین با اشاره به برنامۀ ملی شهاب، تصریح کرد: این برنامه، پایه چهارم تا دوازده را در سه بخش سه‌تایی پوشش می‌دهد؛ پایه چهارم، پنجم و ششم اجرا شده و امسال پایه هفتم آغاز شده است. بخش هدایت در پایه چهارم، پنجم و ششم با پایه هفتم، هشتم و نهم متفاوت است؛ البته باید دانست متولی اجرای برنامۀ ملی شهاب، آموزش‌وپرورش است و بنیاد ملی نخبگان محتوای فکری را با همکاری وزارت آموزش و پرورش تأمین می‌کند.


وی در پایان با اشاره به لزوم سعۀ نخبگانی، خاطرنشان کرد: این مهم یکی از اهداف بنیاد ملی نخبگان در سال آتی است که تلاش است با برنامه‌های مختلف تحقق یابد.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 146687
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین