بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1396/10/23 - 12:25
  • - تعداد بازدید: 751
  • - تعداد بازدیدکننده: 53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
استاندار خراسان‌شمالی:

شاهد حرکتی منطقی در نظام نخبگانی هستیم

محمدرضا صالحی با اشاره به اهمیت و نقش بنیادهای نخبگان استانی در پیشرفت و توسعه، بر لزوم حمایت از مستعدان‌برتر بومی تأکید کرد.

~/Asset/News/News/Image/استاندار خراسان شمالی.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ نشست استاندار خراسان‌شمالی با رئیس بنیاد نخبگان استان با هدف ایجاد و افزایش هم‌افزایی‌های بین‌دستگاهی به منظور بکارگیری ظرفیت‌های بومی برای هدایت و حمایت از اجتماع نخبگانی خراسان‌شمالی برگزار شد.


در این نشست، محمدرضا صالحی؛ استاندار خراسان شمالی با اشاره به اهمیت نقش بنیاد نخبگان استان در پیشرفت و توسعه، بر لزوم حمایت از مستعدان‌برتر بومی تأکید کرد و گفت: چالش‌های بزرگ استانی تنها با بکارگیری اندیشۀ نخبگانی قابل حل است.


وی با اشاره به اینکه شاهد حرکتی منطقی در نظام نخبگانی هستیم، افزود: یکی از اقدامات مناسب بنیادهای نخبگان استانی، ایجاد کارگروه‌های تخصصی برمبنای مقتضیات و مزیت‌های بومی و منطقه‌ای است که سبب می‌شود اندیشۀ تخصصی در جهتی هدفمند عملیاتی شود.


استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر حمایت از اجتماع نخبگان بومی نیازمند برنامه‌ریزی و هم‌افزایی دستگاه‌های درون‌استانی است. علاوه بر آن مسیر نیز باید کاملاً تبیین شده و راهکارهای ارائه‌شده نیز طبق مقتضیات بومی باشد.


در بخش دیگری از این نشست، قاسمی‌فرد؛ رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی، تاریخچه‌ای از تأسیس بنیاد ملی نخبگان و بنیادهای استانی و اهداف آنها ارائه و سپس به بیان گزارشی کلی از فعالیت‌های بنیاد نخبگان استان پرداخت.


وی با اشاره به لزوم اشتغال‌زایی نخبگانی، بر ضرورت ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید و فروش محصولات نخبگانی تأکید کرد و افزود: فضای نخبگانی نیاز به پشتیبانی دستگاه‌های دیگر دارد خاصه برای حمایت از مستعدان‌برتری که در مناطق کم‌برخوردار و محروم ساکن هستند.


قاسمی‌فرد ادامه داد: بنیاد نخبگان استان برنامه‌ریزی میان‌مدتی برای تسهیل مسیر حضور اجتماع نخبگانی در روند پیشرفت و توسعه بومی دارد.


رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: کارگروه‌های تخصصی در ذیل بنیاد ایجاد خواهد شد که بتواند مزیت‌ها را به رکن توسعه تبدیل کند. در همین راستا، کارگروه‌های لازم و  اتاق فکر به زودی تشکیل می‌شود.


 


 


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 148842
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین