بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1397/04/09 - 10:29
  • - تعداد بازدید: 1262
  • - تعداد بازدیدکننده: 52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس پارک علم‌و‌فناوری خراسان‌شمالی:

شرکت دانش‌بنیان و هستۀ نخبگانی دو رکن توسعۀ منطقه‌ای هستند

پیله‌ور جهت‌دهی اجتماع نخبگان بومی به سمت تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و توجه به هسته‌های نخبگانی را از ضروریات توسعۀ منطقه‌ای و کشوری دانست.

~/Asset/News/News/Image/000000(1).jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای توسعۀ همکاری‌ها و تعامل با دستگاه‌های درون‌استانی با هدف توان‌افزایی و مهارت‌آموزی اجتماع نخبگانی خاصه در زمینه‌های تجاری‌سازی ایده و اختراع، نشست هم‌اندیشی نخبگان و مستعدان‌برتر استان خراسان‌شمالی با رئیس پارک علم‌و‌فناوری استان به همت بنیاد نخبگان خراسان‌شمالی، برگزار شد.


در این نشست، پیله‌ور؛ رئیس پارک علم‌و‌فناوری خراسان‌شمالی ضمن مثبت‌ ارزیابی‌‎کردن تعاملات دوجانبه با بنیاد نخبگان استان، به امکان‌ها و امکانات این پارک برای تجاری‌سازی ایده‌ها، ابتکارت و اخترعات مستعدان‌برتر و مخترعان بومی اشاره کرد و گفت: اجتماع نخبگان بومی مخصوصاً مخترعان سطح سه جشنواره رویش، می‌توانند با حضور در این پارک و استفاده از ظرفیت‌های موجود، روند حرکتی خود را تسریع و تسهیل کنند.


وی افزود: خوشبختانه تسهیلات خوبی از سوی پارک علم‌وفناوری و مراکز رشد دانشگاهی برای رسیدن ایده‌ها و اختراعات به عرصۀ تولید و شکوفایی استعدادهای عملی، وجود دارد.


پیله‌ور جهت‌دهی اجتماع نخبگان بومی به سمت تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و توجه به هسته‌های نخبگانی را از ضروریات توسعۀ منطقه‌ای و کشوری دانست و اظهار داشت: نخبگان، سرآمدان، مستعدان‌برتر و مخترعان علاوه بر عرصه‌های علمی، باید در زمینه‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی نیز پیشرو و پیشبر باشند.


در بخش دیگری از این نشست، مهدی قاسمی‌فرد؛ رئیس بنیاد نخبگان استان نیز ضمن اشاره به لزوم حمایت از طرح و اندیشۀ نخبگانی، حس تعلق و تعهد را بارزه‌های اصیل شخصیتی مستعدان و مخترعان دانست و گفت: حضور فعال اندیشه نخبگانی در چرخۀ خدمت‌رسانی به جامعه تنها راه توسعه و پیشرفت است.


وی افزود: مستعدان‌ و مخترعان باید عرق به محل تولد خود داشته باشند و تمام داشته‌ها و دانسته‌های خود را برای رسیدن به نقطۀ مطلوب بکار گیرند.


لازمب به ذکر است، در پایان این نشست جلسۀ پرسش و پاسخ با حضور رئیس پارک علم‌و‌فناوری خراسان‌شمالی و رئیس بنیاد نخبگان استان با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.


 

  • گروه خبری : newNews
  • کد خبر : 152983
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سامانه ی گفتگوی آنلاین