بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1401/09/19 - 10:05
  • - تعداد بازدید: 508
  • - تعداد بازدیدکننده: 504
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس بنیاد نخبگان استان البرز:

قدرتمندی در عرصه‌های فرهنگی با ظهور و بروز پتانسیل‌ نیروی انسانی نخبه کشور محقق می‌شود

محمد نبیونی گفت: در تحقق و دستیابی به کشوری پرقدرت در عرصه‌های فرهنگی، علمی و اقتصادی، ظهور و بروز توانایی‌ها و پتانسیل‌های نیروی انسانی نخبه ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، محمد نبیونی؛ رئیس بنیاد نخبگان البرز با بیان اینکه هدف طرح شهید وزوایی بنیاد ملی نخبگان، پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان برتر در سطح کشور است، افزود: دانشجویان استان البرز از دانشگاه‌های خوارزمی، دانشکده‌های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی البرز، در سال تحصیلی 1401-1402 توانستند در رقابت با دانشجویان سراسر کشور و کسب رتبه آماری 85 دانشجوی برتر، جایگاه چهارم را در بین استان‌های کشور بدست آورند.

نبیونی ادامه داد: همچنین بنیاد ملی نخبگان با هدف بالا بردن توان تخصصی دانشجویان در کنار توان و ظرفیت علمی آنان از طریق هسته‌های مسئله‌محور پژوهشی (طرح شهید احمدی روشن) تشکیل هسته‌های فناور با حضور یک استاد خبره و راهبر و تعدادی از دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی را در دستورکار خود قرار داده است.

وی بیان داشت: برگزیدگان طرح شهید وزوایی در طول سال تحصیلی از حمایت‌های ملی و معنوی در عرصه‌های توانمندی آموزشی، کارآفرینی، شرکت در مجامع علمی داخلی و خارجی، دستیاری آموزشی و فناوری اساتید دانشگاهی، کمک هزینه اجرای پایان‌نامه و دیگر تسهیلات برخوردار خواهند شد.

رئیس بنیاد نخبگان البرز اظهار داشت: با تلاش‌های انجام‌شده در بنیاد نخبگان استان البرز و طی جلسات با اساتید دانشگاه‌های استان و مجموعه شرکت‌های دانش بنیان در استان البرز، در سال جاری تعداد 6 هسته فناور در استان البرز مورد تأیید قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌های انسانی، به خصوص سرمایه انسانی نخبه و مستعد جزء با ارزش‌ترین و کارآمدترین سرمایه‌های هر کشوری تلقی می‌شوند، تصریح کرد: تحقق و دستیابی به یک استان قوی و در سطح ملی، کشور پرقدرت در عرصه‌های فرهنگی، علمی و اقتصادی، ظهور و بروز توانایی‌ها و پتانسیل‌های نیروی انسانی نخبه ضروری است.

نبیونی در ادامه اظهار داشت: وظیفه و مأموریت بنیاد ملی نخبگان برقراری ارتباط دو سویه بین نخبگان و مستعدان برتر با دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی کشور و آشنایی ایشان با ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و نقاط ضعف و کاستی‌ها با هدف ارتقاء ظرفیت ها و برطرف کردن یا کاهش کاستی‌ها و نقاط ضعف است.


***
 ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 162524
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین